Subscribe:

Ads 468x60px

2012. január 3., kedd

Ki kell öltözni vizsgára?

El is felejtettem, ez számomra is mekkora problémát okozott annak idején, az első vizsgaidőszak hajnalán! Bár a legtöbb elsőéves is már valószínűleg túl van az első vizsgáján, azért rittyentek ide erről is egy rövid szösszenetet :)

Először is, írásbeli vizsgára nem érdemes. Persze ha van egy olyan vizsgáztató tanár, aki köztudottan háklis, és messze földön híres arról, hogy mindenkibe minden apróságért beleköt, azért annál érdemes csinoskodni, de én még sosem láttam olyat, hogy valakit kikergettek volna írásbeli vizsgáról, mert hogy nem az alkalomnak megfelelően öltözött. (Bár még nem mentem mackónadrágban vizsgázni soha.) A tanárok is jó pár alkalommal vizsgáztatnak egy vizsgaidőszakban, nekik sem egy nagy ünnep az ilyesmi, és egy idő után az elsősök is hozzászoknak ahhoz, hogy ez minden félév velejárója, úgyhogy nem kell túllihegni a dolgot.

A szóbeli vizsga más tészta, én ilyen esetben mindig fehér blúz - fekete szoknya - csinos cipő kombóban jelenek meg. Kétségtelenül sok olyan tanár van, akit egyáltalán nem érdekel, miben feszít az egyszeri hallgató, de ha belegondolunk, ez egészen más helyzet, mint az írásbeli. Itt a tanár csak ránk (bizonyos esetben még 1-2 társunkra) figyel, rögtön jegyet ad, és bizony az osztályozásba beleszámít az, hogy milyen benyomást keltünk, kivéve, ha a tanár egy gép. Mert hiába kéne elvonatkoztatni a külsőségektől, és hiába csak a tudást kell osztályozni, szerintem nem sok olyan vizsgáztató tanár van a Föld kerekén, aki ne érezné megtisztelve saját magát és a tantárgyát, ha a diák veszi a fáradtságot, és ápolt, rendezett, csinos külsővel jelenik meg.

Mindattól függetlenül, amit leírtam, mindenki döntsön a saját preferenciái szerint. :) Mindig van pár srác, aki a 150 fős vizsgateremben zakóban és élére vasalt nadrágban jelenik meg a nyári vizsgaidőszak 32°C-os rekkenő hőségében is, és persze nem kevés hölgy egyszerűen élvezi, hogy kicsípheti magát valamiért. De azt azért senki se érezze szent kötelességének, hogy minden létező vizsgájára díszmagyarban sasszézzon be.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^