Subscribe:

Ads 468x60px

2011. április 21., csütörtök

Nehéz a japán szak?

Régen tettem közzé olvasásra érdemes bejegyzést, ezt most szeretném gyorsan orvosolni :) Megmondom őszintén, nem emlékszem rá, a blogra írtam-e már erről a témáról, de annyi biztos, hogy e-mailben már rengetegszer. A legtöbben, akik írnak nekem, reménybeli leendő japán szakosok, és egyéb más kérdések mellett ez az egy mindig felüti a fejét: nehéz?

Nos, azt hiszem, egyértelmű, hogy erre nem tudok konkrét választ adni, hiszen az, hogy valami nehéz, vagy könnyű, barátok között is nagyon nagyon relatív :) De összeszedtem pár szempontot, ami szerintem a leginkább befolyásolja azt, ki mennyire veszi könnyen az akadályt.

Elszántság, érdeklődés
Ami leginkább megkönnyíti az egyszeri japán szakos életét, az a rajongás. Az érdeklődés, a kitartás: az, hogy élvezi azt, amit tanul. Előre szólok: ha csak az anime és a manga kultúrája érdekel, vagy csak a nyelv, akkor meg fogsz küzdeni a vizsgákkal. Ha minden érdekel, ami Japán, könnyebb helyzetben vagy, de még mindig nem könnyű helyzetben. A legszerencsésebb az, aki érdeklődik minden iránt, ami KELET. Közel s távol, kultúra és irodalom, vallás és nyelv, minden, ami hozzátartozik a Kelet Alapcsomaghoz. Ha minderről szívesen hallasz ÉS tanulsz (mert hallani ki ne hallana róla szívesen, a hangsúly azon van, hogy be is kell seggelni), akkor jó helyre igyekszel.

Elvárások magaddal szemben
Nem kérdés, én itt rontom el :) Nagyon nem mindegy, hogy úgy állsz-e neki egy vizsgaidőszaknak, hogy "görbüljön aztán kész", vagy "úristen ötöst akarok mindenből mert kell az ösztöndíj meg különben is". Az előbbi csoportba tartozók nem csak kevesebbet izgulnak és ritkábban kapnak agyvérzést vizsgaidőszak alatt, de valószínűleg az egyetemi éveiket úgy általában gondtalanabbul élik. De sajnos ez legtöbbünknél megváltoztathatatlan adottság :) Mindenesetre tanácsként annyit mondanék, hogy egy kicsit igazán próbáljunk meg alább adni, mert az ötös félévi átlaghoz tanuláson kívül szerencse is kell.

Minor
Igen, igen, a bölcsészek átka (vagy éppen áldása), hogy választaniuk kell egy második szakot, amit kevesebb óraszámban, de ugyanúgy tanulnak, mint a főszakot. Nekünk, keletiseknek megvan az az előnyünk, hogy bármilyen keleti nyelvet választhatunk előképzettség nélkül, még ha a követelmények között szerepel is a nyelvvizsga. DE. Érdemes jól meggondolni, mert bizony megerőltető kanjik mellett kínai olvasatokat vagy éppen klasszikus koreait tanulni. Aki úgy érzi, nem teljes az élete kapásból két keleti nyelv nélkül, ám legyen. De vigyázzunk, mert a hat félév alatt egy második keleti nyelvet így is úgy is kötelezően el kell sajátítani alap szinten: ha minornak is keleti nyelvet választasz, az már három. Jól hangzik, és imponál nyilván az önéletrajzban is, de gondold meg, mire vállalkozol, nehogy aztán három szék között ess a pad alá egy jó nagy koppanással.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a keleti nyelvek minorjai kimagaslóan nehezek és teljesíthetetlenek. Én az angol minorommal is megszenvedek rendesen, pedig ez aztán nem tartozik a nehéz nyelvek közé, azt hiszem ebben megegyezhetünk :) Érdemes utána érdeklődni ismerősöktől, bárhonnan, hogy MINORKÉNT mi az, ami nehéz, mert azért alapvető eltérések vannak a főszak és a minor követelményei között.

Tapasztalat a nyelvtanulás terén
Ha egész eddigi életedben csak sorozatokat nézve és dalszövegeket dúdolgatva tanultál nyelvet, valószínűleg meg fogsz illetődni a japán szak stílusán. Itt bizony ott van előtted ZH-nként 150-160 szó, kb. 40 kanji, és temérdek nyelvtan. Le kell ülni mellé, be kell seggelni, a kanjikat pedig írni és írni és írni. Nem fog varázslatos módon a fejedbe mászni, és hacsak nem nyelvi előképzettséggel érkeztél, a hirtelen megnövelt anime-mennyiség sem fog sokat segíteni. Tény, hogy a nyelv dallamát, a kiejtést, a gyakoribb szavakat és a közvetlen stílust könnyen lehet gyakorolni japán filmek, rajzfilmek, zenék töméntelen mennyiségű adagolásával, de sajnos ezek általában csak nagyon szűk szeletkéjét fedik le annak, amit neked meg kell tanulnod.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de ahogy magamat ismerem, úgyis lesz még hasonló bejegyzésem, ott majd helyesbítek és hozzáadok :)

EDIT

És lett is hasonló bejegyzés, itt olvashatjátok.

42 megjegyzés:

bitxəšï írta...

Ahogy J. M. mondta annak idején:
"Kéram szépan, a japán szak nem nyelviskola".
:)

Sedna írta...

Pontosan erről van szó :D

Névtelen írta...

fölvet:D

Névtelen írta...

szia, tetszik a blogod és jópár kérdést föl vet bennem pont. Tátk-ra járok és egy honorácior nevű program keretében szeretném elvégezni a japán minornak megfelő tárgyakat. Az lenne a kérdésem, hogy mit érdemes a nyáron átnéznem, hogy könnyebben menjen a kezdés, illetve, hogy milyen tankönyvet/könyvet vegyek meg most aminek már a nyáron is hasznát vehetem. VÁlaszodat előre is köszönöm

Sedna írta...

Szia!

Örülök, hogy tetszik a blog :) Megmondom őszintén, ez a honorácior dolog nekem elég ködös, sosem tudtam, mit takar, úgyhogy ezt a részét rád bízom, ha ilyen kereteken belül lehet japán minort végezni (úgymond) előképzettség nélkül, akkor rendben van ^^

Hogy a kezdés könnyű legyen, javaslom a hiraganák és katakanák tanulását. (Főleg a hiraganákét.) Az első két hétben gyorsan lezavartuk annak idején, és bizony sokáig nagyon nyögvenyelősen ment az olvasás, de ha valaki már úgy érkezik, hogy tud írni-olvasni, sokkal könnyebb dolga van.

Tankönyvek közül csak a Genkit tudom ajánlani, mivel mi is ebből tanulunk. Első félév - Genki I, második félév - Genki II. Viszont amíg a hiraganák nincsenek meg, egy bizonyos ponton nehéz túljutni a könyvben :)

Ha valóban nyelvvizsga nélkül végezheted minorként a japánt, akkor leginkább (a sokat emlegetett hiraganák mellett) azt tudom javasolni, hogy hallgass sok japán szöveget így vagy úgy (film, dorama, anime, ami tetszik), mert az elég sokat segít. Főleg az elején :)

Nem tudom, alapvetően mennyit konyítasz a japán kultúrához, mert erről nem írtál, úgyhogy ha nagyobb anime-rajongó vagy, mint én (amit nem nagyon nehéz egyébként), akkor elnézést a legutóbbi tanácsért :D Viszont ha eddig nem igazán hallottál anyanyelvű szájából élő japán szöveget, akkor szerintem kezdd el az ismerkedést :)

Ha bármi kérdésed van még, írj nyugodtan! ^^

Névtelen írta...

JApán kultúrával jó a kapcoslatom köszönöm, az animéket nem viszem tulzásba, de nézek azért néha, és minden más is érdekel a kltúrával kapcsolatban. Igazából énse tudom pontosan mi ez a honorácior mert ebben az évben indul csak el. Éppen ezért az előfeltételeket se tudom, de mivel nemtudok japánul remélem a nyelvi kurzus 1-2-3 az az alapszintet jelenti. Hiriganákat simán táblázatból, vagy aszerint az amcsi videó szerint érdemes amit nemtudom hol láttam de asszem itt:)

Sedna írta...

Na, ha azért hébe-hóba nézegetsz animét, majd egy idő után észreveszed, mennyit segít :) Épp készülök írni egy bejegyzést erről egyébként ^^

Annyit tudok csak biztosan, hogy a teljesen hétköznapi képzés keretein belül zajló japán minornak előfeltétele a japán nyelvvizsga. Ettől függetlenül a minorosok (legalábbis akit ismerek) szintén velünk járnak, tehát teljesen minimumról kezdenek. Hogy ennek mi értelme van, azt ne kérdezd ^^;

Hiraganákkal kapcsolatban annyit tudok esetleg tanácsolni, hogy először csak úgy önmagukban gyakorolgasd őket, hogy a vonássorend és -irány automatikus legyen, utána pedig igen, linkeltem egy videót egy csajról, aki elmagyarázta, ő hogy tanult :) A dalszövegírogatós módszert ecsetelte, ami nekem is bevált, úgyhogy csak ajánlani tudom :)

Névtelen írta...

Szia!


Nagyon hasznosnak találom a blogodat. :)

Nekem a japán minorral kapcsolatban lenne kérdésem. Szóval akkor kell hozzá középfokú japán nyelvvizsga? Ez valami új dolog?
Mert így semmi esélyem nincs rá...

Névtelen írta...

Ez még az előttem lévő üzenethez tartozna. Most találtam. Bár 2007-ben írták...
"Ugyanis ez úgy néz ki,hogy az első év alapozás,mintha egy nyelviskolába járnál: nyelvtan,szókincsfejlesztés stb. 3X90 perc egy héten,ami mellesleg csak arra jó,hogy kettesekkel bukdácsoljon az ember...egy kezdőnek ez így túl sok és gyors,de lehet csak én vagyok béna :S
És ha túl vagy ezen az alapozó éven,akkor a kövi évben csatlakozhatsz a főszakos elsőéves japánosokhoz,így már vehetsz fel nyelvészetet,irodalmat,országismeretet,meg persze az alapvizsgát."

Szóval ez már nem így működik? Csak az mehet, akinek eleve megvan a nyelvvizsgája? :(:(

Sedna írta...

Szia!

Örülök, hogy hasznosnak találod a blogot :) És előre sajnálom, amiért rossz híreket kell közölnöm :(

A japán minornak mindenféleképp előfeltétele a középfokú japán nyelvvizsga, KIVÉVE ha eleve keleti szakra mész (koreai, kínai, stb.). Ha a főszakod bármi más BTK-s szak (angol, töri, szabad bölcsész, akármi), akkor sajnos kell a nyelvvizsga.

Ez, amit idéztél, nem tudom honnan van, de felvet pár kérdést bennem. A nyelvi képzés egy elsőéves japánosnak is eleve heti 3x90 perc, és természetesen nyelviskola jellegű, hiszen nyelvet tanulunk, vagy mi ^^; Nem tudom milyen rendszerre utalhatott az illető, aki ezt írta, de jelenleg biztosan nem így működik.

Egy nagyon jó ismerősöm például elsőéves angol főszakos, és mellette japán minoros - ugyanazokra a nyelvi órákra jár, mint mi, főszakosok. És van nyelvvizsgája. Alapvizsgát a minorosoknak NEM kell tenniük első év végén, mint nekünk, főszakosoknak (csak a hatodik félév végén van nekik egy úgynevezett "Japán nyelvi vizsga"). Ehelyett a középfokú nyelvvizsga a garancia arra, hogy tényleg tudnak japánul, na meg persze a tény, hogy nem buknak meg :)

Jobb oldalt a linkek között találsz egy "Japán minor tanegységlista" címűt, ha arra rákattintasz, a követelményeket és az elvégzendő tárgyak listáját is meg tudod nézni :)

Hogy ez a rendszer mennyire újkeletű, azt sajnos nem tudom megmondani, de valószínűleg azért találták ki, mert nagyon sokan kipotyogtak a minorosok közül. A nyelv tanulásának tempója valóban nagyon gyors, és én teljesen meg tudom érteni, ha valaki egy (nyilván fontosabb) főszak mellett nem tudja tartani a tempót mindenféle előképzettség nélkül :S Persze természetesen vannak olyanok, akik biztos képesek lennének rá, a szabály sajnos akkor is szabály :(

Sajnálom, ha ezzel elkeserítettelek :( Lehetőségként annyit tudok felajánlani, hogy ha nem köt az idő, tehát nem akarod feltétlenül 6 félév alatt elvégezni az egyetemet, akkor egy évet szánhatsz a felkészülésre, aztán egy évnyi csúszással elkezdheted később a minort. Így ugyan egy évvel később fejezed be az egyetemet, de talán megéri :)

Ha csak a nyelvet szeretnéd megtanulni, arra (gondolom úgyis tudod), van más lehetőség is, kapásból az ELTE BTK-n belül is: http://nyelviskola.elte.hu/nyelvek/japan Ez egészen új keletű kezdeményezés :D (Nem akarok reklámozni, csak megemlítettem :))

Ha bármi egyéb kérdésed felmerül, szólj nyugodtan :) (Vagy ha nem fogalmaztam érthetően, sajnos előfordul ^^;)

Sedna

Névtelen írta...

Nagyon köszi a választ és a segítséget:)

Névtelen írta...

Szia! Először is én is szeretném elmondani, hogy mennyire hasznosnak találtam a blogot, nagyon sokat segít nekünk.
Lenne egy kérdésem. Valószínűleg Eltére fogok járni, és minorba szeretném felvenni a japán szakot. A gimnáziumban japánul tanultam, viszont nyelvvizsgám nincsen. Minket a japán tanár biztoított arról, hogy ő megkérdezte az Eltén és senki nem fog tőlünk nyelvvizsga papírt kérni a minor felvételekor, hiszen lesz egy szintfelmérő és azon kell megfelelni.
Emiatt nem is aggódtam, viszont egyre több helyen olvasom, hogy mégis muszáj, hogy legyen nyelvvizsgád...
Erről mit lehet tudni ?

Sedna írta...

Szia!

Örülök, hogy hasznosnak találod a blogot :)
A kérdésed jogos, én is hallottam róla, hogy mintha lett volna szintfelmérő vizsga. Egyetlen olyan minorost ismerek, aki nem keleti főszakos, tehát szüksége volt a nyelvi előképzettségre, neki viszont van nyelvvizsgája, úgyhogy a helyzete nem olyan, mint a tiéd :S
Amit tenni tudok az ügy érdekében, az annyi, hogy megkérdezem tőle, elkérték-e konkrétan a nyelvvizsgáját. Amint kapok választ, ismét írok ide, vagy ha úgy kényelmesebb, hagyhatsz meg e-mail címet is, és akkor oda írok :)

Sedna írta...

Szia!

Meg is kaptam a választ :)
Ahogy a szaktársam (vagy valami hasonló, elvégre ő anglisztika főszakos XD) írta, "elvileg" kell a nyelvvizsga. Gyakorlatilag szintfelmérőt írtak, így - amennyire Uchikawa senseit ismerem - szerintem érdemes bepróbálkoznod nála. Ha a tudásod megvan, talán papír nélkül is csatlakozhatsz a minorosokhoz :) Ha pedig a tanárod is ezt mondta, akkor meg főleg :)

Sok sikert! ^^

Névtelen írta...

Jaj az nagyon jó lenne :) Mert mindenképpen szeretném folytatni a japánt :)
Nagyon köszönöm a gyors választ :)

Merennis írta...

Szia!

Pár perce bukkantam a blogodra és nagyon megörültem :] Ugyanis valamilyen keleti csoda folytán felvettek japán minorra..viszont eddig nem találtam semmi értékelhető információforrást róla, ismerősöm pedig nincs sajnos se főszakon, se minoron. Mindenki csak össze-vissza beszél a feltételekről, a nyelvvizsgáról, blablabla, én meg már agygörcsöt kaptam a fejetlenségtől :] De ez a poszt most sok mindent letisztázott, úgyhogy hálás köszönet érte!

Viszont még így is maradt néhány kérdésem, amikre ha válaszolni tudnál, nagyon örülnék neki :]

Minden minoros óra a főszakosokkal együtt van? Tehát ugyanúgy haladunk? Mert én már lehúztam fél évet svéd minoron, ahol a 3 órából 1 volt csak közös, a többin magunkban voltunk minorosok. És kicsit másképp is haladtunk.

Említett itt valaki vmi szintfelmérőt.. Ezt még eddig nem hallottam =/ Ez mindenkire vonatkozik? Mert írtad, h más keletiseknek nem feltétel a nyelvvizsga és nulláról kezdik (én volnék ez a kategória). Szóval a nullát hogyan is mérik fel? Vagy most én értettem félre vmit ami egyenlő azzal h roppant módon megszívtam.. : D

Így hirtelen most ennyi lenne azt hiszem, a válaszod pedig előre is köszönöm :]

Sedna írta...

Szia!

Örülök, hogy idetévedtél, és még inkább örülök, hogy hasznosnak találod a blogot :D

Azt írtad, hogy "felvettek japán minorra", ezek szerint te is most másodéves leszel (legalább)? Mert ugye a hivatalos minor felvételi első év végén van. (Bocsi a hülye kérdésért XD)

A kérdéseidre válaszolva: igen, nálunk minden óra együtt van a minorosokkal, mert eleve olyan kevesen vagyunk, no meg a minorosok még kevesebben vannak... XD Nem érné meg külön órát tartani semmiből :D (Annak idején az első félévben egy csomó japán órákra járóról azt hittem, hogy szaktársam, és végül kiderült, hogy jó részük kínais/koreais, csak a minorjuk a japán, én meg csak pislogtam XD Ugyanúgy nulláról kezdték, és velünk együtt fejlődtek, úgyhogy ebből nem lehet gond.)

Szintfelmérő szerintem csak a nem keletiseknek van, ha egyszer a keletisek nyugodtan felvehetik egymás szakjait minornak. Van egy kínai és egy koreai minoros szaktársam is (na jó, több is van, de velük vagyok legközelebbi kapcsolatban :D), és ők sem írtak szintfelmérőt ezekből a nyelvekből, úgyhogy ettől szerintem nem kell tartanod :)

Azt gondolom tudod, hogy a japán minor hat féléves, szóval csúszni fogsz, ha nem elsősként kezded :)

Ha valamit kifelejtettem vagy kuszán fogalmaztam, esetleg további kérdésed lenne, írj nyugodtan, amire tudok, igyekszem válaszolni :D

Merennis írta...

Hűha, ez volt ám a gyors válasz, köszönöm szépen! :]

Nem volt hülye kérdés, igen, most leszek én is másodéves. A csúszást meg inkább bevállalom, minthogy vmi béna 2 éves minorra menjek, csak azért, mert 2 éves..néhány szaktársam pl ezt csinálja. No meg gyanítom, h vmennyit mindenképp csúsznék alaphelyzetben is, ugyanis a drága szakomon jó pár órát 3. féléve vadászunk, h hirdessenek már meg mert épülnének rá tárgyak, de neeem :] Nálatok is tud ilyen csodás lenni a helyzet vagy csak minket ér a megtiszteltetés..? : DD

Jajj de jó, akkor a szintfelmérőn nem izgulok tovább :]
Viszont van még egy - lehet hülye - kérdésem..a 'keletisek' ugye nem csak a kínait, koreait és egyéb távol-keletet jelenti, hanem bármit? Mert én kicsit közelebbi kelet volnék, török :]

Jah és akkor még egy kérdés, ami most jutott eszembe: gondolom szótárat és/vagy egyéb segédeszközt nem árt az ember lányának beszerezni. Nektek ajánlottak vmit? Vagy te tudnál nekem? Mert akkor azt már most beszerezném és bőszen forgatnám :]

Sedna írta...

Menthetetlen kocka vagyok, ez van XD

Szerencsére én még nem kerültem olyan helyzetbe, hogy valamit nemes egyszerűséggel ne hirdettek volna meg, és remélem, ez így is marad O.o Részvétem az ilyenek miatt :S

Hogy a "keletisek" mit takar, az az ötvenmilliós kérdés. Legalábbis akit én kérdeztem, az nem tudta megmondani, pedig ez a "második keleti nyelv" miatt is fontos lenne - mert ugyebár mi számít keletinek? Úgyhogy erre a kérdésre sajnos én sem tudok válaszolni... De a józan ész azt diktálja, hogy ha a törököt ki akarnák zárni, akkor "távol-keletiként" fogalmaznák meg a dolgot.

Szótár? A papíralapú szótárra egyenesen azt mondták, hogy felesleges/nehezen használható/nemkö. Ja, meg méreg drága is. Ezért van a mizéria a szótárgépek körül, de nem tudom, hogy ez a minorosoknak például mennyire létszükséglet :S Szerintem ez inkább a főszakosoknak fontos :) Esetleg kisebb szógyűjtemények léteznek, nekünk is volt lehetőségünk vásárolni, ha gondolod, utánanézek :)

Merennis írta...

XD Sebaj : P

Köszönjük :] Reméljük lassan felhagynak ezen remek szokásukkal...

Szerintem akkor a 'keletisek' azt takarja, hogy mindenki, aki keleti nyelvek és kultúrák szakra jár. Legalábbis nekem ez ugrik be elsőre. Csak mivel mindig a kínai/koreai volt példa, gondoltam rákérdezek azért, hátha máshogy van a dolog.. : D

Na a 2. keleti nyelv miatt én kicsit pipa vagyok, ugyanis nekünk törökösöknek kettő kell, ráadásul nem választhatunk: perzsa & arab. Ami amúgy jó, mert ezeket jó lenne tanulni, viszont rossz, mert én a tibetit szerettem volna annak.. Egyébként ezt egy évünkbe került ám kideríteni, mert egyik tanárunk ill. a TO sem tudta, h ez a 2. nyelv h is van : DD -.-

Fú svédre is horribilis összegű volt a szótár, néztem is h wtf. Szóval akkor japánra kihúzhatom, remek.
Úú nagyon hálás lennék, ha utána tudnál nézni :]

Sedna írta...

Jaj, ne haragudj, hogy mindig koreaisokkal meg kínaisokkal példálózok, csak valahogy őket ismerem talán? XD Be kell valljam, törökössel szerintem nem nagyon beszélgettem még :D

A második keleti nyelv miatt nem irigyellek :S (Bár a tibeti engem riaszt, úgy tudom elég nehéz ^^;) Annyira bírom, amikor a TO-n sem tudnak dolgokat... :S

A szógyűjteményekről pedig:
http://szakubolt.jojapan.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=4&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
Itt a japán-magyar és a magyar-japán szógyűjtemény kezdőknek az, amit Uchikawa tanárnő behozott nekünk órára, és rajta keresztül tudtunk vásárolni is :)

Merennis írta...

Jaj nem semmi gond : P
Nos hát igen, nem vagyunk túl sokan, és a legtöbben nem is járogattak be előadásokra, úgyhogy nehéz velünk találkozni vagy beszélgetni.. : D

Ó nekem az eddigi tapasztalataim azt bizonyítják, hogy a TO-n semmit nem tudnak xd Sőt, úgy általában sehol semmit nem tudnak..iiiimádom a fejetlenséget..

Úúú köszi szépen, ezeket most végigböngészgetem.

Sedna írta...

Nagyon szívesen, hajrá! ^^

Merennis írta...

Ma megnéztem miújs az etr háza táján és keletkezett néhány kérdésem. De azt hiszem azokkal inkább már mailben zaklatnálak ha nem gond :]
Amit ott lent találtam, arra szabad írni? :]

Sedna írta...

Persze, írj csak nyugodtan, azért van :D

Névtelen írta...

Szia
A japán 1 kurzus (BMA-JAPD-100 kóddal) elvégzéséhez kell valamennyi saját tudás, vagy teljesen alapokról indul?

Sedna írta...

Szia!

A BMA kódú órák mesterképzés részei, tehát igen, szerintem oda már nagyon komoly japán tudás kell :)

Névtelen írta...

Esetleg van alapképzésben hasonló óra? Ahol a nyelvet lehetne tanulni? Az időmbe bőven beleférne, viszont "szimpla" tanfolyamra nem nagyon jutna erőm.

Sedna írta...

Az az igazság, hogy amennyire tudom, az alapképzés japán óráira csak szakosokat és minorosokat engednek be, amolyan "hobbi-japán" órák legjobb tudomásom szerint sajnos nincsenek :S

Unknown írta...

Szia :) bocsi , csak azt szeretném kérdezni,h én mindenképpen japánszakos szeretnék lenni, de mivel szombathelyi vagyok és sajnos a megyémben nincs japántanár (legalábbis én nem találtam, akárhogy is kerestem) ezért sajnos nyelvvizsgám sincs, de ettől még bejelölhetem a szakot?

Sedna írta...

Szia!
Először is: üdvözlégy, földim! :D Én is szombathelyi vagyok ^^ És nem kell nyelvvizsga, se semmi egyéb nyelvi előképzettség a szakhoz :) Én is úgy kerültem be, hogy csak egy-két szót tudtam, ami az animékből rám ragadt :)

Unknown írta...

:DD én is így vagyok, annyira boldog vagyok :'D lejtettem egy örömtáncot , mikor olvastam a válaszodat XD amúgy még azt szeretném kérdezni,h ugye írták a tájékoztató könyvben ,h a felvételinél, a magyar ,a töri és egy választott idegen nyelv kell, én azt nem értettem ennél,h most egy emelt kell csak, tehát pl. elég ha nyelvből emeltezek, a töri és az irodalom középfokú?csak mert én biosz , kémia faktos vagyok XD és a magyar töri a legrosszabb rémálmom Xx

Sedna írta...

Hát, megmondom őszintén nem vagyok nagyon otthon a jelenlegi felvételi rendszerben (3 éve még kicsit más volt), de nagyon meglepődnék, ha minden tárgyból kéne emelt érettségit tenni :D A tárgyak felsorolása azt jelenti, hogy mit számítanak bele. Például biosz vagy kémia emelt szintűvel nem sokra mész, mert nem kapsz érte plusz pontot, hiszen csak töri, magyar, és egy választott nyelv játszik :)

Unknown írta...

akkor jó :D igazából ,eddig az volt a terv,h orvosira megyek, de mikor megláttam a japán szakot akkor tudtam ,h ez kell XD nagyon szépen köszi a sok hasznos infót ;)

Unknown írta...

Szia mégegyszer :D nagyon örülök a sok hasznos infónak és gáz ,h így bombázlak a kérdésekkel ,de a szüleimmel most nagyon harcban állok a japán szak miatt, és ennek kapcsán szeretném megkérdezni,h a japán szakkal utána az összes lehetőségem a tolmács, magántanár vagy tanár vagy más opcióim is vannak-e? És remélem,h nem vagyok nagyon tolakodó ,de meg tudod mondani,h te az egyetem után hol és hogyan szeretnél dolgozni? Előre is köszönöm a válaszodat :D

Sedna írta...

Szia!

Ilyen kérdésben ezt a linket tudom jó szívvel ajánlani:
http://chunchublog.wordpress.com/2012/07/27/keleti-nyelvek-es-kulturak-alapszak-megeri/

Én egyébként jelenleg fordítónak készülök ^^ Nem feltétlenül japán fordítónak, de ideális esetben annak is :D

Unknown írta...

nagyon szépen köszi :) nagyon jó a cikk és most már lesz munícióm az öregek ellen :D nagyon szépen köszönöm a segítséget és remélem,h majd még találkozunk a japán szakon ;)

Sedna írta...

Szívesen :D Bár én jövőre már nem leszek japán szakos a tervek szerint, azért ki tudja :D

Unknown írta...

Szia! Olyan kérdésem lenne, hogy engem érdekel a japán szak, mert oda vagyok japánért, meg a kultúráért (szóval nem csak az animékért, filmekért, meg mangákért :DD), szóval nagyon tetszik, de a szüleim felvetettek egy kérdést, ami igazából jogos. Hova lehet ezzel a diplomával elhelyezkedni? Te milyen célokkal mentél oda? :)
Anett

Sedna írta...

Szia!

Nekem leghőbb vágyam a fordítás lenne, de nem riadok vissza a nyelvtanítástól és az irodai munkától, akár idegenvezetéstől sem :) Hogy mit lehet kezdeni a keleti szakokkal, arról egy kedves ismerősöm itt írt:

http://chunchublog.wordpress.com/2012/07/27/keleti-nyelvek-es-kulturak-alapszak-megeri/

De azt kell mondjam, ha valóban az a célod az egyetemmel, hogy közvetlenül diplomaszerzés után tuti kapj egy jól fizető, biztos állást, ami a szakképzettségednek is megfelel, akkor nem biztos, hogy a japán szak a jó választás. De ha szeretnél azzal foglalkozni, amiért rajongsz, akkor megtalálod a módját, hogy pénzt csinálj belőle, legalább is nekem ezt tanították otthon :D

Ranun írta...

Szia! :)

Épp most állok az érettségim után és most néztem meg pontosabban, hogy a japán minorba való belépés feltételénél ott van a középfokú japán nyelvvizsga. Láttam a blogodon, hogy írtad, a keleti szakosoknál ez a nyelvvizsga nem szükséges (én koreai alapszakra jelentkeztem). Csak szeretném megkérdezni, ez még mindig így van? Kezdhetem a nulláról, nyelvvizsga nélkül is a japán minort?

Előre is köszi a választ! :)

Ranun írta...

Szia! Az előző hozzászólásból lemaradt még egy kérdés... :D

A japán minorról szóló dokumentumban azt írják, hogy az 1. szemeszterben kell felvenni a minort. De a hivatalos minorfelvétel nem az 1. év végén van? Esetleg félreértettem valamit?

Köszi előre is a választ! ^^

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^