Subscribe:

Ads 468x60px

2011. január 12., szerda

Ókori és keleti művészettörténet 1. - a vizsga után

Már csak kettő van hátra a hármas vizsgakombómból, ó boldogság :D

A művészettörténet vizsga nagyon kellemes csalódást okozott. A lap, amit kaptunk, két papír volt összekapcsozva, az egyiken szerepelt 11 kérdés (ha jól emlékszem), a másikon pedig az Életkerék. A vizsga első felében a projektorral vetített képekhez tartozó kérdésekre kellett válaszolni. (Pl.: anyaga, lelőhelye, jelentősége.) Nem kérdezett semmi olyasmit, ami ne hangzott volna el a félév során (nagyrészt többször is), nekem egy kép okozott problémát, az viszont olyan szinten, hogy nem is tűnt ismerősnek x) De tippelni tippeltem, a kérdés ugyanis az volt, hogy ki van a kép középpontjában, Mecsi tanárnő pedig hozzátette, hogy a kínai és a magyar nevét is le kéne írni, ezért két pontos a kérdés. Én pedig leírtam az egyetlen olyan kínai művészetben ábrázolt alakot, amelyiknek tudom, hogy van kínai és magyar neve is XD Majd kiderül, sikeres volt-e a hadjárat.

Összesen úgy rémlik 10 kép volt, mindegyikhez 1 vagy 2 kérdés, a tizenegyedik pedig pár felsorolt kínai korszaknak a kronológiai sorba rendezése volt. (Én először jól összekevertem a Qin-dinasztiát a Qing-dinasztiával, de talán ez nem olyan meglepő.)

Az Életkerékről fogalmazást kellett írni, mindent, amit tud az ember. Mint már említettem, a (handoutként korábban megkapott) kép csatolva volt a dolgozathoz, ennek a hátuljára kellett írni. Ezen kívül a kivetítőn ugyanúgy egy Életkerék volt látható, csak egy másik, színes verzió.

Összességében úgy érzem, ha valaki bejár órákra és figyel, esetleg még jegyzetelget is, ez a vizsga nem okozhat gondot. (Komolyan reménykedem az ötösben, emberek :D Csak ilyet nem írok le szívesen, mert utólag lehet jó nagyot koppanni...) Hosszú sem volt, bár nem figyeltem az órát, maximum egy órába telhetett, inkább kevesebbe.

Holnap a japán kultúra és társadalom vizsgabeszámolóval jelentkezem :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^