Subscribe:

Ads 468x60px

2011. január 13., csütörtök

Japán kultúra és társadalom - a vizsga után

És már csak egy tantárgy van hátra a kombóból! Éljen!

A japán kultúra és társadalom (vagy ahogy szakavatott körökben emlegetjük: "japcsi kulcsi") vizsga szintén kellemes csalódás volt, a művészettörténettel egyetemben. Mindössze 10 kérdés szerepelt a papíron, és ezek sem a legnehezebbek közül kerültek ki. (Például az első Japánt említő krónikák és Yamatai-koku sem szerepelt, ami sokunknak fejtörést okozott.) Az előre kiadott kérdésekhez és témakörökhöz hűen ragaszkodott a kérdések összeállítója.

A terjedelmet illetően azt az utasítást kaptuk, hogy 4-5 szóval rendezzük le a kérdéseket, ez azonban néhol igen nehézkes lett volna XD (Mondja el nekem valaki a Tanaka-tervet négy-öt szóban, na azt megnézném azért.) Végül akinek csak pillantást vetettem a papírjára, mindenkién kisregényeket láttam, sajnos a javítás nem lesz túl gyors így :D

A történelmi korszakokat felsorolni kellett időrendben, évszámot csak önszorgalomból, esetleges plusz pont/jobb értékelés reményében lehetett írni, a feladatnak nem volt része. (Ennek én kifejezetten örültem, nem vagyok jóban a számokkal - elvégre bölcsész vagyok, vagy mi :D) Két kérdés volt, amivel nem tudtam mit kezdeni, pontosabban másfél, de valamit csak összehoztam x)

A lényeg, hogy nem volt megerőltető különösebben a vizsga. A leendő japán szakosoknak viszont sajnos nem tudok jó tanácsokkal szolgálni ezzel a tárggyal kapcsolatban, ugyanis ez egy rendhagyó év volt, nem ugyanaz a tanár tartotta az előadásokat, aki egyébként szokta, és a vizsgát sem ő állította össze. Hogy jövőre mi lesz, arról fogalmam sincs, sőt szerintem még az illetékesek sem tudják :D Mindenesetre idén nem kellett nagyon megszakadni a görbülő eredményért.

Holnap (remélhetőleg minél hamarabb, akár már délelőtt) jelentkezem a retorika beszámolóval :)

EDIT 2011. 01. 13. 13:16:
Ez most kicsit kusza lett, természetesen "jövőre" alatt "következő félévben"-t értek, "idén" alatt pedig "ebben a félévben"-t XD

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^