Subscribe:

Ads 468x60px

2010. november 14., vasárnap

Ez is négy napos volt

Ismét egy négy napos hetet tudok magam mögött, pénteken ugyanis dékán által elrendelt oktatási szünet volt (az ELTE 375. születésnapjának apropóján). Ez azt jelentette, hogy elmaradt egy japán óra, így a hetedik és nyolcadik lecke olvasási és írási feladatait (hátul, a kanjiknál) itthon kellett megcsinálni. Ez pedig erősen ajánlott, tekintve, hogy kedden ismét ZH!

Egyre több kanjit tudunk, és egyre inkább úgy érzem, többet kéne gyakorolnom a régieket, mert amiket nem írogatok le a naplóba, azok bizony feledésbe merülnek. A történethez hozzá tartozik, hogy egy kedves szaktársamnak köszönhetően sikerült felfednem a Word-be való japánul gépelés rejtélyét. Ha hozzászokik az ember, meglepően egyszerű! Míg eddig a naplók első, "piszkozati" verzióját a füzetembe írtam, most már ezt is gépelem. (Lényegesen gyorsabb és egyszerűbb módszer, mint az írogatás.) Kezdem megérteni azoknak a híreszteléseknek az alapját, miszerint a számítógép elterjedésének köszönhetően a japán, kínai, stb. fiatalok kezdenek kijönni a gyakorlatból, ami az írásjelek írását illeti. Sokkal, de sokkal kényelmesebb gépelni, majd a lehetséges kanjik közül egy kattintással kiválasztani a megfelelőt, mint körmölni.

Mellesleg, ha igény van rá, leírom a mikéntet is, ami a gépelést illeti. Heni-san tudását továbbadva. (És utólagos engedelmével.)

A japán órákon - nem meglepő módon - a nyelvtani anyag is tekintélyesen szaporodik. Már elkezdtük tanulni a "rövid formát" is, ami számomra ismerősebben hangzik, gondolom, ez az animéknek köszönhető. Az országos jóbarátok és puszipajtások nem az udvariasabb formát preferálják, eddig pedig csak azt tanultuk :D

Eddig a pontig azt kell mondanom, a japán nyelvtan viszonylag egyszerű. Ha figyelembe vesszük, hogy már gyakorlatilag a függőbeszédet is vettük, igazából eddig még nem találkoztam olyan nyelvtani anyaggal, ami komoly fejtörést okozott volna. De ezt azért lekopogom, ki tudja, mit hoz a jövő, ha olyan egyszerű nyelv volna a japán, nyilván többen beszélnék XD

A többi tanóra szokás szerint tartja a színvonalat. És persze ahogy haladunk előre, egyre gyakrabban kerül elő a vizsga réme. Filozófiatörténet órán például a tanár úr bejelentette, hogy mintakérdéseket tesz fel az E-Learning felületre (amit szerintem érdemes lenne használni a tanároknak), mivel a taoizmussal kapcsolatos kérdéseket szinte senki sem tudja megválaszolni általában... biztató :D Retorikán pedig már meg is kaptuk az első két vizsgaidőpontot, amelyek még karácsony előtt kerülnek "megrendezésre"... szívesen túl lennék a nehezén minél hamarabb, de a vizsga jellege és a jelenlegi elvárások elbizonytalanítanak. Erről majd talán egy későbbi posztban.

A nyelvtudományt egyre jobban szeretem, a megtanulandó könyvvel is lassan, de biztosan haladok, kifejezetten érdekesnek találom. Nádasdy professzor úr pedig sohasem okoz csalódást :) Az ókori és keleti vallások óráján ezen a héten "zenét hallgattunk". Különféle népek és vallások zenéjét, recitációját, énekét. A vizsgán a hírek szerint zenefelismerés is lesz... ami azt hiszem, komoly akadályt fog jelenteni. Bár becsületesen bejárok minden órára, és jegyzeteket is készítek, az elhangzott "számokat" mégsem valószínű, hogy egy hallgatás után, utólag meg fogom tudni különböztetni. Majd kiderül :)

A művészettörténet házi feladatom lassan, de biztosan készül, a rajzolást lassan be kéne fejeznem, és át kéne térnem az írásra. Hogy mit és mennyit kell írni, arról sajnos fogalmam sincs, így női megérzés alapján fog megszületni a beadandó. Remélem megüti majd az elvárt színvonalat.

Holnap tehát újabb kanji teszt, holnapután pedig ZH, szurkoljon aki ráér :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^