Subscribe:

Ads 468x60px

2010. november 22., hétfő

Exam predictions

Avagy mire számítok a vizsgák kapcsán. Egyrészt unatkozom, másrészt talán a következő generációk még hasznot is húznak ebből a bejegyzésből, úgyhogy megírom :D

Angolszász politikai kultúra:
Nem igazán tudom, mire számítsak. Szerencsére van felsőbb éves anglisztikás barátom, és kaptam is tőle tavalyi vizsgalapot, de nem tudom, mennyire támaszkodhatok arra. Ugyanis pont most volt tanárváltás, és engem már nem az a professzor tanít és vizsgáztat, aki a tavalyiakat :D De a tanárnő elmondta, milyen feladattípusokra számítsunk: fill in the gaps és multiple choice. Azaz egy összefüggő szövegben a kihagyott szavakat kell beírni, valamint feleletválasztós, "ikszelős" típusú feladat is lesz. Ez viszont egybevág a felsőbb évesek anno megírt tesztjével, úgyhogy talán nem lesz olyan lényegi eltérés.
Ezen kívül a tanárnő említett két filmet, amit érdemes megnézni a vizsga előtt pár nappal, mert egy-két pontot lehet szerezni majd az azokkal kapcsolatban feltett kérdésekkel is. (A két film címe: Twelve angry men (Tizenkét dühös ember) és The Pelican Brief (A Pelikán ügyirat).) Ami a vizsga eredményét befolyásolhatja még, az az a papír (tulajdonképpeni jelenléti ív), amit a tanárnő legutóbbi órán körbeadott. De természetesen kihangsúlyozta, hogy senki sem fog hátrányos helyzetbe kerülni, csak mert nem volt jelen, viszont szeretné némi előnyhöz juttatni azokat, akik rendszeresen megjelennek az óráján. (Ennek én, lelkiismeretes óralátogató külön örülök :))
Hogy félek-e ettől a vizsgától? Egy kicsit igen. A tanárnő - mint már többször említettem a bejegyzésekben - nagyon izgalmas és érdekes történeteket mesél elnökökről, jogi perekről stb., viszont abban nem vagyok biztos, hogy ezeket visszakérdezi-e, és ha igen, milyen mélységekben. Valamint az utóbbi pár órán leszoktam kissé a jegyzetelésről, mert a tanárnő nagyon pontos és részletes handoutokat készít. Mindenesetre valószínűleg komoly erőfeszítéseket igényel még ez a tantárgy, mert sajnos azok közé tartozik, amelyekre nem szoktam óráról órára tanulni.

Az irodalomtudomány alapjai:
Őszinte leszek, erre az órára nem jártam be. A tanárnő első órán közölte, hogy ez egyáltalán nem is kötelező, így különösebb lelkifurdalást sem érzek miatta. Az interneten megtalálható a megtanulandó anyag, azt szépen beseggelem, és reménykedek :D Bár létezik egy rövidített verzió, ami többek szerint is elegendő a vizsga sikeres letételéhez (sikeres alatt az ötöst értem, nem a kettest), én e bizonyos rövidítés láttán azonban enyhe szívrohamot kaptam, ugyanis nagyon nagyon rövidítés, ha érthető, mire gondolok :D Éppen ezért túlbuzgó szorgalmamban saját jegyzetet készítek a megtanulnivalóról, amiben lényegesen több tudnivaló van benne (éppen ebből kifolyólag nyilván rengeteg felesleges is), de a lelkiismeretem legalább nyugodt :)
A tapasztaltabbaktól úgy hallottam, elsősorban (vagy kizárólag?) kifejtős kérdésekből áll a vizsga, és ha valaki jó benyomást szeretne kelteni, sokat ír mindenhova - ami természetesen érthető. Tehát a stabil és megingathatatlan tárgyi tudás mellé illik körítést is írni :D
Ettől a vizsgától nem félek különösebben, ezért is jelentkeztem még karácsony előtti vizsgaidőpontra - hogy hamar túlessek valamin :D Biztos pontot jelent, hogy egy fix megtanulandó anyag mindenki számára elérhető, és nem kerülhetek olyan helyzetbe, hogy "Ja hogy ezt is tudni kellett volna, én ezt le sem jegyzeteltem, azt hittem, nem fontos..."

Bevezetés a nyelvtudományba:
Nem tagadom, az egyik kedvenc, ha nem a legkedvencebb előadásomról van szó :D És mindez a nyelvészet iránti érdeklődésem mellett Nádasdy professzor személyének is köszönhető. (Azt hiszem már eleget ajnároztam a korábbi bejegyzésekben, így ettől most eltekintenék :D) Ez a tantárgy szintén azok közé tartozik, amely egy fix megadott tananyagot kér számon. Az előadások ennek a megértését - és szerény személyem esetében a megjegyzését is - segítik. Vizsgaidőpont nincsen január 18. előtt, ezért még nem haladtam különösebben sokat a könyvvel, amit meg kell tanulni, de már elkezdtem, és meglepő módon ezt is élvezem. (Különös sikerélményt jelent, ha egyes részeket azonosítani tudok az előadáson elhangzottakkal.)
A vizsga maga feleletválasztós és egy- vagy kétszavas válaszokat igénylő kérdésekből áll, és amint arra Nádasdy professzor úr is felhívta a diákság figyelmét, közkézen terjengenek a régi vizsgalapok. Felsőbb éves ismeretségeim révén ilyenhez is hozzájutottam már. A kérdések alapján azt mondhatom, hogy eléggé alaposan meg kell tanulni a könyvet, de a feladat egyáltalán nem kivitelezhetetlen. Ráadásul a kérdések évről évre hasonlóak, így a korábbi feladatlapok igen komoly segítséget nyújtanak. Ettől a vizsgától sem félek különösebben :)

Filozófiatörténet:
Nos, ez egy olyan tantárgy, amire bejárok, de mindig kanjikat gyakorlok, vagy szavakat tanulok alatta :D A tanulási módszerem meglehetősen érdekes. Ugyanis bár előadás alatt csak fél füllel figyelek, itthon az interneten elérhető, egy-két éves előadásokat a-tól z-ig meghallgatom, és kijegyzetelem :D Nem túl idő- és energiatakarékos módszer, ezt belátom. De számomra kényelmesebb, mert a professzor urat élő előadás közben nehéz megállítani vagy visszatekerni, hogy az esetleg félrehallott részeket kijavítsam :D Szerencsére annyira azért figyelek órákon, hogy meg tudom állapítani: gyakorlatilag ugyanaz hangzik el élőben, mint a hanganyagon, ezért nem maradok le semmiről. (Sőt.)
A vizsga teljes mértékben feleletválasztós jellegű lesz, viszont a professzor úr előzetes utalásai alapján nem lesz könnyű. Minden tanult gondolkodó, megismert filozófiaszemlélet tanításaiból két kérdést kapunk, mindenki mást és mást. Hogy a kérdések milyen jellegűek, azt a taoizmus kapcsán az E-Learning felületre feltett mintakérdések mutatják. Gyakorlatilag idézetekre, kulcsfontosságú tézisekre kérdez rá, de azt kell mondanom, az előadásra beülni és végighallgatni nem elég. Itt az E-Learning felületre gondosan feltett szövegrészleteket kell bújni, és akárcsak a nyelvtudomány esetében, itt is az előadás pusztán segítség az értelmezésben.
Kicsit tartok a vizsgától, de ha megerőltetem magam és elolvasom amit el kell, szerintem nem lesz gond egy viszonylag vállalható szint megütése.

Japán kultúra és társadalom:
A teljes homály tantárgya :D Minden órán bent voltam és jegyzeteltem, de sajnos semmit nem tudok mondani azzal kapcsolatban, hogy mire is számítok a vizsgát illetően. Fogalmam sincs, mire számítsak. A tantárgy eleve egy kicsit szétesett, ugyanis aki eredetileg tartotta volna az előadásokat, nem tudta vállalni a feladatot, ezért több tanár felváltva tart órákat. A legnagyobb buktatója a dolognak az, hogy sok alaptudást néznek ki belőlünk. Rengeteg mondat végződik úgy egy előadás során, hogy "...de ezt önök már nyilván tudják". Például a japán történelem korokra osztásának ismerete teljesen alapvetőnek számít, bár ezzel a hallgatóságnak szerintem legalább 80%-a nincsen tisztában. Az előadók dobálóznak a korok neveivel (Heian, Edo, stb.), de mi nem tudjuk elhelyezni őket időben.
Hogy a vizsga hogy fog zajlani és milyen jellegű feladatok lesznek, azt valószínűleg még a tanárok sem tudják, nem hogy mi. Én személy szerint attól tartok, hogy mivel nem volt előre meghatározott tanmenet, az előadók nem fognak tisztán emlékezni arra, mit említettek és mit nem, és véletlenül olyanra is rákérdeznek majd a vizsgában, ami nem hangzott el. Ettől a vizsgától tehát félek, a bizonytalanság miatt. (Még időpont sincs meghirdetve.)

Mai japán nyelvképzés 1, 2, 3.:
Jó kis japán gyakorlat :D A gyakorlatoknak az az egyik alapvető tulajdonságuk, hogy a mindenkori hallgató a félév során nyújtott teljesítménye alapján kap jegyet, nem vizsgára. Hát ez nálunk nem így van :D A szorgalmi időszak közben írt tesztek, ZH-k ÉS pluszban az utolsó héten tett szóbeli és írásbeli vizsga az, ami eldönti a végső eredményt.
A szóbeli vizsgán állítólag megadott témáról kell majd beszélni, ennyit tudunk egyelőre. Hogy a témák publikusak lesznek-e, vagy zsákbamacskák, arról nem szól a fáma. Én rettegek ettől a vizsgától, de hát ez már csak így van, ha szóban kell megnyilvánulni :D
Az írásbeli vizsga a híresztelések szerint elég kemény. Ha belegondolok hány kanjit, szót és milyen mennyiségű nyelvtant kell akkor aktuálisan kenni-vágni, akkor ez érthető. Mégis írnék inkább két írásbelit, csak szóbeliznem ne kelljen XD

Ókori és keleti művészettörténet 1.:
A másik ködbe burkolózó tantárgy. A félév elején heteken keresztül mást sem csináltunk, mint koreai, kínai, japán és tibeti műalkotásokat nézegettünk (diavetítés), és hallgattuk a tanárnő hozzászólásait. Amikor ezzel megvoltunk, egy elvileg kínai művészetről szóló órán vettünk részt, az én - nem túl terjedelmes - jegyzetemben ettől függetlenül többször szerepel a Korea szó, mint a Kína. (Ami azért valljuk be, érdekes.) Ezután a tibeti művészetekről hallottunk két előadást is, erről viszonylag használható jegyzeteim is készültek, ezzel talán kezdeni is tudok valamit.
Ha képfelismerés lesz, elvérzek. Nem emlékszem a képekre. Bár a vizuális memóriám jó, hozzákötni már nem tudom az elhangzottakat. Ha kérdésekre kell válaszolni, kevésbé vérzek el, de a vérveszteség úgy is jelentős lesz valószínűleg, kivéve ha Tibetről lesz szó XD Mint ebből kiderülhetett, nem tudok semmit a vizsga jellegéről. A beadandó (rajz + írás) remélem nyom valamit a latban, és felfelé kerekíti majd az eredményt.

Ókori és keleti nyelvek és írások 1.:
A rettegés (tető)foka. Rengeteg nyelvcsalád, rengeteg nyelv, rengeteg tulajdonsággal és rengeteg szakkifejezéssel. A jegyzeteim a diavetítések másolatai, ami azt jelenti, hogy csak pár szóban van összefoglalva bennük a lényeg, még csak épkézláb mondatokat sem találok köztük. És így is rengeteg. Fogalmam sincs, milyen mélységig kell megtanulni ezeket, és a vizsga jellegéről sem tudok semmit. Homály a köbön.

Ókori és keleti vallások 1.:
Rengeteg jegyzet, Déri professzor úr által előre közzétett kérdések, videók és hanganyagok. A megadott kérdéseket illetően hihetetlen hálás vagyok, ez nagyban megkönnyíti a tanulást. (Meg tudom ítélni, a jegyzeteim melyik része fontos.) Viszont hogy a professzor úr által említett zene/recitációfelismerést hogyan fogom kivitelezni, arról fogalmam sincs. Számomra a hallott hanganyagok igen hasonlónak tűntek, legalábbis első hallásra. A vizsga jellegéről sem tudok semmit, úgyhogy tartok ettől is.

Retorika:
Na, ez még érdekes lesz :D A vizsgára szóban kerül sor (igen, ettől is rettegek), elő kell adni egy előre megírt szónoklatot (szóról szóra), valamint kérdésekre kell válaszolni a tananyag kapcsán. A professzor úr által órákon feltett kérdésekből kiindulva igen alaposan kell tanulni, viszont a szónoklatot illetően nem sok támpontot adott, így eléggé tanácstalan vagyok témaválasztás tekintetében. Sokba fog még kerülni nekem, hogy erre sem tanulok óráról órára, legalábbis nem a hosszútávú memóriámba kerül, ami valahogy mégis a buksimba férkőzik.

Szöveg- és kiadványszerkesztési alapismeretek:
A tökéletes vizsga. A félév során elhangzottak alapján egy 10-20 oldal terjedelmű szöveget kell formázni. A feladat nehezebb lesz, mint év elején gondoltam, mert a professzor úrnak igen határozott elképzelései vannak az esztétikus formátumot illetően, de ez a vizsga lesz a kedvencem. Otthon ülve, bíbelődve, a jegyzeteket lapozgatva megalkotni az osztályozott szöveget - kell ennél stresszmentesebb és nyugisabb vizsga? Hát nekem nem :D

Ennyit a vizsgákról. Mint látható, az anglisztikás tárgyak esetében már kitaposott úton járok, viszont a keleti tantárgyak meglehetősen homályosak egyelőre. Szurkoljatok vizsgaidőszak alatt :)

16 megjegyzés:

andi írta...

"Kicsit tartok a vizsgától, de ha megerőltetem magam és elolvasom amit el kell, szerintem nem lesz gond egy viszonylag vállalható szint megütése."

Én elolvastam amit kellett...vagyis 10/12-ét...és majdnem buktam, ámbár ezzel csakis a fejem okolható aminek köze nincs a filozófiához:))

Hajrá Nee-chan én szorítok!

Sedna írta...

Ne idegelj lol XD Nem is tudtam hogy neked is volt ilyen filótörid... ugyanilyen két kérdés/filozófus szöszmösz? Dzsízösz Krájszt :D (Egyébként én élvezem, engem érdekel, de most elbizonytalanítottál XD)

Névtelen írta...

Szia! Én idén felvételizek, és szeretném megkérdezni, hogy nem tudod-e véletlenül, hogy lesz-e külön a karnak nyílt napja...mert neten nem találtam sehol erre utaló nyomokat, de a remény hal meg utoljára O:) Azt tudom, hogy BTK dec 4. lesz. Köszi előre is a választ!
Üdv
Csilla

Sedna írta...

Szia Csilla!

A BTK-nak van külön nyílt napja, ahogy írtad. Feltételezem a kérdésedet úgy értetted, hogy a szaknak van-e :D Ilyenről nem tudok, legjobb tudomásom szerint csak kari nyílt nap van, és ott tudod megkeresni annak a szaknak a képviselőjét, amelyik érdekel - feltételezem esetedben ez a japán :D

Szóval ez egy globális össznépi bölcsész nyílt nap, de mindenki specifikusan is zaklathatja a számára fontos szak ügyeletes emberkéit :)

Sok sikert a felvételihez!

Ui.: Ha félreértettem a kérdésedet, vagy van még más is, amiben tudok segíteni, írj nyugodtan ^^

andi írta...

Na szal, a filtör, általános bölcsész tantárgy, mindenkinek van, és mindenkinél egységes a vizsga, bár nálunk 25 kérdés volt szal gyakorlatilag volt egy olyan filozófus akitől 3 kérdés volt. Gép generálja és mind különböző, igen :)

Sedna írta...

Óh, mindenkinek van...? Oké :D
Azt hittem, ez ilyen keletis-ókoris dolog, mert elsősorban keleti meg ókori filozófusokat veszünk, de ezek szerint ez nem mérvadó :D Hát, akkor felkötöm a gatyát :D Az lesz az első vizsga a jan. 3-4-5-6 dömpingből XD

andi írta...

Mindenkinek van, de ugye mindegyik előadás tanár válogatja :D lehet h más az alap-összeállításotok is, a lényegi rész ugyanaz, olvas, és vizsga, hajrá :D

Névtelen írta...

Szió!
Köszi az infót + mindent :) Kérdésem az van millió:$ Visszaolvastam egészen a blogod elejére, amikor még készültél az érettségire meg minden...Nagyon nagyon szép eredményeid lettek, az angol emelt pláne!! :o nekem németből kéne hasonlót produkálnom. Te mennyit tanultál akkoriban egy nap kb? Emelt angol érettségire hogy sikerült ilyen jól felkészülnöd?:o Olyan rossz, hogy most levitték a nyelvvizsgákra kapható pontot :'(

Hajrá a vizsgákhoz!!! :)

Sedna írta...

Szia!

Köszönöm az elismerést, de úgy érzem az érettségi eredményembe a mázli is nagyon belejátszott, húzhattam volna szóbelin olyan tételt is, amihez hozzá szagolni is alig tudtam volna ^^;

Kérdésedre válaszolva, az angol érettséginek csak az írásbeli részére készültem érdemben, egy - szerintem - nagyon jó kis könyv segítségével, de ahogy olvastam, te németből vagy jobb, úgyhogy ezzel nem fárasztalak ^^ A szóbelire szinte egyáltalán nem készültem, mert a rengeteg film- és sorozatnézés, zenehallgatás alatt az évek során egész használható tudást sikerült összeszednem :) (De rosszul is voltam amikor szólítottak a vizsgáztatók, és átkoztam magam, amiért nem tanultam x) )

Az érettségire általánosságban a tanulás nálam annyiban merült ki, hogy magam kidolgoztam a tételeket (magyarból), vagy átdolgoztam másokét, mert érthetetlennek, kuszának tartottam (történelemből). Most is ezzel a módszerrel dolgozom, sok minden megmarad bennem gépelés közben :) De persze utána is nézegettem a tételeket, bár kétségtelenül nem ültem rajtuk naphosszat. És persze az is előnyt jelentett, hogy utolsó évre csak a három kötelező tantárgy maradt.

Hallottam annak idején, hogy tervezik a pontok átvariálását, és bizonyos szintig egyet is értek vele, az viszont szemét dolog, hogy csak úgy egyik évről a másikra változtatgatják meg. Szerintem a felvételi pontok rendszerének megbolygatása olyan dolog, aminek négy év kéne az életbelépésig, elvégre jó, ha az ember fia/lánya tudja, mire készüljön majd, ha végez a középiskolával. Szóval részvétem :S (És ha nem érzed tehernek, légy szi írd meg hogyan változtak a pontok, érdekelne :))

Kérdezz csak nyugodtan, ha van még mit ^^

Névtelen írta...

Szió!

Hát, a szerencse az mindenkinél benne van a pakliban, de egy 90% fölötti érettségihez azért tudás is szükséges, nem is kevés sztem :) Fúú az angol könyv címe is nagyon érdekelne, mert ha nem vesznek fel, akkor szerintem halasztok egy évet, és leteszek vagy egy felsőfokú angolt, vagy egy emelt szintűt..vagy ami kell ahhoz, hogy még több pontot préseljek ki magamból, mert semmi mást nem tanulnék szívesen, csak a japánt :$

Hát egen, igaz amit írtál, engem az nyugtat meg, hogy más is ugyan annyira kevés pontot fog kapni az eredményeire mint én..

Pontszámítás: Idén "csak" a plusz pontokat bolygatták meg, a középfokú nyelvvizsgáért már csak 28 pontot lehet kapni, az felsőfokért pedig 40-et.

Nekem ez azért rossz, mert németből megyek emeltre, de az egyben a felvételi tárgyam is, így hiába adná ki az iskolám a felsőfokú nyelvvizsga bizonyítványomat (2 tárgyból érettségiztem németül érte), nem fogok rá plusz pontot kapni. Most meg már elkéstem az angol felsőfokúval(de még lehet megpróbálkozom vele, csak másra is kéne tanulni nem is keveset), így csak 28 plusz pontot fogok kapni az angol középfokért (hacsak nem bukok meg rajta..).

Egyébként most arra hajtanak, hogy az embereket rávegyék arra, hogy ne csak nyelvet tanuljanak, hanem mindenki menjen el egy tárgyból emelt szintűre, asszem vmelyik évtől már kötelező is lesz annak, aki a felsőoktatásba akar menni.

Akik jövőre felvételiznek majd, azoknak még nagyobb szívás lesz, mert még egy természettudományos tárgyból is kell kötelezően érettségizniük, ha jól tudom. (az én korosztályom az utolsó, akiknek még nem kellett)

De arra például kíváncsi lennék, hogy akkor vajon ha jövőre újra felvételizek, akkor nekem is kéne majd egy természettudományos tárgyból érettségit felmutatnom?...érdekes lenne.

Dióhéjban asszem ennyi :)

Olvastam valahol, hogy a japán szakosoknak elég kevés esélyük van kijutni ösztöndíjjal japánba...meg hogy egy mérnöknek pl sokkal egyszerűbb, jobbak a lehetőségei..
Ez tényleg igaz?:(

Sedna írta...

Köszi az infókat ^^

Erről a nyelvvizsga-pluszpont kavarásról hallottam már, ezek szerint életbe is léptették. Tény, hogy az emelt szintű érettségi sokkal több erőfeszítést igényel, mint a nyelvvizsga, aminek annyiszor fut neki az ember, akárhányszor csak akar... tehát logikus, hogy a kettő között nagyobb legyen a pontkülönbség, de nem biztos, hogy ennek ez a legjobb módja ^^;

A természettudomány érettségit is pedzegetik egy ideje, és én hálát adok az égnek, amiért nekem még nem kellett ilyesmit csinálnom... (Tiszta szívemből gyűlölöm a létező összes természettudományt, amit gimnáziumi keretek között oktatnak.) Egyébként nem hiszem, hogy ha jövőre próbálkoznál újra, akkor pluszban érettségizned kéne, elvégre amikor a kétszintű érettségire átváltottak, akkor sem köteleztek senkit a régi rendszerből arra, hogy emeltezzen a plusz pontokért. Valahogy szerintem átszámolgatják, megoldják. De nem vennék rá mérget :)

Az angol könyv amit én használtam írásbeli előtt, az a Cambridge "Advanced Grammar in Use" című könyvének második kiadása volt. Nem tudom milyen szinten vagy angolból, ha esetleg ez hirtelen sok lenne, van kistesója is legjobb tudomásom szerint :) Itt egy kép róla: http://ecx.images-amazon.com/images/I/413ZcNiUydL._.jpg
Azt tudni kell, hogy ez csak nyelvtan, szókincshez mást használtam, az ominózus 1000 Questions 1000 Answers kötetet, gondolom ismered, ha nem is ezt, akkor más nyelven. (Szóbeli előtt nézegettem főleg, hátha ragad rám valami, de végül olyan témát húztam, amiről asszem ebben nem is írnak x))

Az ösztöndíj témához sajnos nem tudok érdemben hozzászólni, de szerintem ha tényleg minden áron ki akar jutni az ember, és nem csak a popsiján ülve várja a sült galambot (ergo sulin kívüli lehetőségekkel is próbálkozik), akkor megoldható. Így első félévben mindenesetre nem traktáltak minket hasonló ajánlatokkal :D

^^

Sony írta...

Bár igaz, hogy nem mostanában volt, talán még 2005 előtt, de akkor úgy volt ha jól emlékszem, hogy ha érettségi sikeres és felvételizik az illető, ha felveszik, ha nem, a felvételi eredmények 4 évig elfogadhatóak.
Ha valakit nem vesznek fel, értelemszerűen következő évben újra próbálkozik.
Ha valakit felvesznek, de valami oknál fogva kikerül a felsőoktatásból (Lógás, bukás, magánéleti gondok miatti abbahagyás), akkor 4 éven belül még ugyanazzal az eredménnyel felvételizhet, de az 5. évtől már újra érettségit kell tenni.

Sedna írta...

Nahát, micsoda jól informált olvasóközönségem van, nézzenek oda :D
Köszi az infót ^^

Névtelen írta...

Köszi az infókat :) Megpróbálom megkaparintani a könyvet, az 1000kérdés 1000 válasz már megvan, tanulgatok is belőle amennyit csak bírok...(bár nekem a szókártyás tanulás sokkal jobban bejött:$)

Majdnem minden évben változtatnak valamit :/ csak hogy véletlenül se lehessen rendesen felkészülni..(morr)most meg pláne újítani fognak mindent, már olyat is hallottam, h nem ez az oktatási rendszer lesz, hanem más...áhh...
Részemről én kezdem feladni a reményt a 440 pontra :'( majd egy év halasztás után talááán..

Névtelen írta...

Juj tényleg, voltam BTK nyílt napon, amiről kiderült, hogy nem is nyílt nap, hanem ilyen országos szülő értekezlet...érdekes volt :D az épület nagyon szép, klassz lenne a falai között tanulni :) Viszont elég érdekesen volt megszervezve, meg ami tulajdonképpen BTK-ról lett volna előadás, az 40 perc várakoztatás után elmaradt...meg nagy része abból állt az első 3 "előadásnak", hogy különböző emberek fényezték a BTK-t(ami persze egy bölcsésznél érthető is) :S meg mondták, hogy nehéz bekerülni...hát..

Sedna írta...

Sok sikert a tanulgatáshoz - én a szókártyás módszerrel nem próbálkoztam sosem :D

Az oktatási rendszer piszkálgatása a fejesek hobbija úgy tűnik... (bár hozzátenném a bolognai rendszert már elvileg a "feltalálásának" országában sem használják, mert rájöttek, hogy úgy szar, ahogy van... no comment)

Ne add fel a reményt, a mi érettségink nehéz volt, talán ti kifogtok egy könnyű évjáratot ^^

Hát, érdekes lehetett ez a BTK-s dolog, mindenesetre az előadás elmaradása nem lep meg különösebben, sajnos a szervezés rémhírek szerint nem tartozik a BTK erősségei közé x) Az, hogy nehéz bekerülni, enyhén szólva relatív, vannak olyan szakok, ahova kacarászva bejut az ember átlagon aluli érettségivel is, meg persze van olyan is, amelyiknél a bekerülésért még a legpedánsabbak is megszenvednek :)

Hajrá hajrá! :D

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^