Subscribe:

Ads 468x60px

2010. április 8., csütörtök

Jelentkezők száma

Mit mondhatnék... Azért visszafoghatták volna magukat a japán szakra jelentkezők a kedvemért :D Az imént néztem utána, és idén 309 fő jelentkezett az ELTE japán szakára, ebből 145-en jelölték meg első helyen.

A 309 annyira nem ejt kétségbe (bár nem is nyugtat meg), de mi az a 145?! A "maradék" 164 mégis hova adta be a jelentkezését? Nyilvánvaló, hogy olyan szakra, ahol még magasabb a ponthatár, mint japán szakon. Ami viszont mit jelent? Hogy annyira észlények és pedánsak és jó tanulók, hogy igenis megengedhetik maguknak, hogy még ennél is nagyobb elvárásokat támasztó szakokat jelölgessenek be! Kétségbe ejtő, akárhonnan nézem.

Persze figyelembe kell venni azokat, akik hobbiból jelölték meg ezt a szakot, és - elnézést a kifejezésért, de - gyakorlatilag semmi esélyük nincs arra, hogy bejussanak... (Remélem én nem tartozom közéjük, mert akkor egyrészt nagyon hülyének, másrészt iszonyatosan egoistának kellene lennem O.o) De azokat sem árt belekalkulálni az esélyesek közé, akik időközben meggondolják magukat és változtatnak a sorrendjükön... és hoppá, máris több ember lesz, aki igennagyon japán szakra akar menni.

Mellékesen jegyezném meg, hogy az irányszám 30 < 40 ezen a szakon, tehát legalább harminc, de maximum negyven szorgalmas deákot vesznek fel. És ebbe bele kell számolni a költségtérítéseseket is. (Mondjuk én is jelöltem költségtérítéses verziót.)

Egy szónak is száz a vége, ennek a 309-nek a legjobb egytizedébe illene bekerülnöm ahhoz, hogy tényleg japán szakos lehessek... Hajrá, én!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^