Subscribe:

Ads 468x60px

2013. július 26., péntek

Diplomaosztó

Rájöttem, hogy erről sem ártana írnom egy kicsit, azért mégiscsak nagy esemény :) (Számomra meglepő módon viszonylag sokan vannak, akik a BA diploma megszerzését, ezzel együtt annak ünnepélyes átadását nem tekintik nagy érdemnek, én viszont még a szombathelyi édesapámat és párját is idecsődítettem a nagy napra. Tessék engem ünnepelni, na!)

Július 17-én, déli 12 órakor került sor az átadási ünnepségre. Nem aratott osztatlan sikert ez az időpont a meghívottjaim körében, tekintve hogy egy hétköznap kellős közepéről van szó, de végül mindenkinek sikerült így vagy úgy elszöknie a munkahelyéről, amiért nagyon hálás vagyok! :D Stílusosan sikerült majdnem elkésnem a saját diplomaosztómról, de végül pont időben futottam be - mire leültem a székemre, épp indult a Himnusz.

A rendezvényre a Gólyavárban került sor, a fenti, nagyobb teremben, de kivetítőn a lenti, kisebb teremből is nyomon lehetett követni az eseményeket. (Éljen a huszonegyedik századi technológia!) A diplomások a bal oldali lépcsőt használták (ahol egy listáról ki is húzták a nevünket), míg a vendégek a jobb oldalit. Ennek megfelelően voltunk elhelyezve a termen belül is. (A diplomázóknak kijelölt helyük volt, amit az aulában ki is írtak, a vendégek pedig kényükre-kedvükre csücsülhettek le - persze nem a diplomások közé :D) Szerencsére a vendégeimnek jutott ülőhely, hála Andinak (akiről szerintem már mindenki tudja, hogy ő az anglisztika MA-s barátnőm :D), aki hősiesen lefoglalt még időben 5 ülőhelyet is. (Köszönöm még egyszer! :D) Sokan kényszerültek arra, hogy állva nézzék végig a procedúrát, mert nagy hely ugyan a Gólyavár, de az összes diplomás mellett nem tudott minden vendég leülni.

A kötelező körítés, ami a diplomaosztót kísérte, szerintem meglepően - és kellemesen - rövid volt, a Dékán Úr beszédétől eltekintve, ami egy meglehetősen aprólékos történelmi áttekintést nyújtott a Bölcsészettudományi Kart illetően. Ezen kívül hallottunk verset, volt énekkar is (hogy milyen gyönyörűen énekeltek!), Himnusz meg Szózat, szóval a szokásos. Persze a lényeg sem maradt el, a diplomák átadása :D Szépen sorban vonultunk fel (névsorban, bár nem mindenki ömlesztve, talán osztatlanosok, BA-sok, meg MA-sok voltak külön szedve?), mindenki kezet fogott mindenkivel, aláírtuk a papírt, miszerint megkaptuk a diplomát, majd visszacsücsültünk. Ahhoz képest, hogy voltunk jó páran, viszonylag gyorsan sikerült lezavarni az egészet, és szűk másfél óra után már véget is ért a ceremónia.

Voltak kitüntetésesek is, viszonylag sokan, sőt volt, aki kapásból kettő kitüntetéses diplomát vett át :D Azért az a nem semmi! (A kitüntetéses diplomáról szólva, idézném az Eötvös Loránd Tudományegyetem szervezeti és működési szabályzatát: "Kitüntetéses oklevelet kap az a jelölt, aki a záróvizsgán jeles eredményt ér el, szakdolgozatának és minden zárótanításának/zárófoglalkozásának, alapvizsgájának, szigorlatának eredménye jeles, összes többi vizsgájának és gyakorlati jegyének átlaga legalább 4,51, továbbá érdemjegyei között nincsen közepesnél alacsonyabb. A háromfokozatú minősítések ebbe nem számítanak bele. Azonos félévben letett javítóvizsga esetében az eredeti érdemjegyet figyelmen kívül kell hagyni".)

A ceremóniáról készült videófelvétel, valamint mindenkiről fénykép is, amint kezet fog a Dékán Úrral. Ezeket ott helyben meg lehetett rendelni, és később személyesen el lehet menni értük, illetve lehetett kérni postázást is. (Én majd eldöcögök érte.) 

Nem szoktam nagyon személyes dolgokkal kitapétázni a blogot, de azt hiszem ez az esemény megér egy fényképet, meg ki tudja, lehet, hogy egynémely olvasóm kíváncsi a fejemre :D Szóval tessék:

Jól rám süt a napocska, kissé érdekesek az árnyékok, ez van :D

Hivatalosan is diplomás vagyok! ^^

10 megjegyzés:

Dani írta...

Lassan két éve olvasom a blogot és tök érdekes, hogy már ez is eljött (ilyen hamar). Csak gratulálni tudok! :)

Sedna írta...

Köszönöm szépen! ^^ Én konkrétan úgy érzem, mintha tegnap lett volna, hogy megtudtam: felvettek :D

Névtelen írta...

Én is kb. ugyanennyi ideje olvasom a blogodat mint az előző kommentelő, de eddig még egyszer sem szóltam hozzá semmihez. Úgyszintén szeretném kifejezni gratulációmat az eddigi szorgalmadért, kitartásodért! Az igazság az, hogy egy kicsit szomorú is vagyok, nem tudom, hogy ezek után is folytatódni fog-e a blog.
Na mindegy, ha egyszer majd kijutsz japánba, remélem, hogy majd az ottani élményeidet is megosztod velünk valahogy. :)

Sedna írta...

Köszönöm szépen neked is :D Most egy év szünetet tartok ugyan (rám fér...), de a tervek szerint nem hagyom abba a japán tanulását, sőt így vagy úgy (de lehet, hogy így is meg úgy is :D) még a felsőoktatásba is visszatérek japánozni :D A hosszabb távú tervek között pedig természetesen Japán is szerepel ^^ Úgyhogy remélhetőleg nem tűnök el! ^^

bitxəšï írta...

おめでとう~☆彡

Sedna írta...

ありがとう~ ^^

gdfjhnwt írta...

Gratulálok :)

Sedna írta...

Köszönöm! ^^

Reina Nicolasa írta...

Gratulálok és sok sikert a továbbiakhoz! :-)

Sedna írta...

Köszönöm szépen! ^^

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^