Subscribe:

Ads 468x60px

2012. június 26., kedd

Tudományos íráskészség 2. (BBN-ANG-108/zc)

Folytatódjék a tantárgybemutatások tömkelege. Ezúttal a tudományos íráskészség második felvonásáról szeretnék pár mondatot közzétenni, bár alapvetően nem nagyon különbözött az előző félévi óráktól.

Én Franknél vettem fel idén is az órát (talán egyesek Prescott-ként ismerik), mert az előző félévben szerettem ezeket a gyakorlatokat, és ugye járt utat járatlanért... :D Eleinte csak olyan időpontban volt meghirdetve Frank-féle óra, amelyik ütközött egy másik fontos gyakorlatommal (szakszövegolvasás), így máshova jelentkeztem fel, de az utolsó előtti pillanatban észrevettem, hogy péntek délelőttre is meghirdetett egyet, ahol ráadásul még túljelentkezés sem volt (egyrészt tényleg last-minute meghirdetés volt, és szerintem sokan nem vették észre, másrészt valljuk be, a pénteki órák nem különösebben népszerűek), úgyhogy gyorsan lecsaptam az utolsó szabad helyre. Számomra a pénteki időpont nem jelentett gondot, hiszen a Christopher-féle angol nyelvgyakorlat is ezen a napon volt, csak egy kicsit később.

A félév csúcspontja természetesen az évfolyam ZH volt, amiről itt olvashattatok már korábban, az eredményemet pedig itt tettem közzé. A ZH megírásáig érezhetően azon volt a hangsúly, hogy az itt előforduló két feladattípusra gyakoroljunk látástól mikulásig. Amikor pedig azon túl estünk, egy 400 szavas esszén dolgoztunk szinte a félév végéig, amelynek legalább három akadémiai, alkalmazott nyelvészeti témájú kutatási eredményt leíró cikket kellett feldolgoznia (becses angol - és lényegesen rövidebb - nevén "research paper"). Eleinte ez a feladat egyáltalán nem tetszett, mert sehogy sem találtam olyan három, témájában egybevágó cikket, ami még érdekelt is volna.

Kezdetben botor módon abban reménykedtem, hogy az általam kigondolt témához tudok majd keresni cikkeket ("illiteracy in Japan", természetesen a számítógépek és a gépelés elterjedésével összefüggően), de hamar rá kellett ébrednem, hogy ez egyértelműen a mission impossible kategória. Egyetlen olyan akadémiai jellegű írást sem találtam ugyanis, ami konkrétan erről szólt volna. Így végül több könyvtárba tett kitérő és a JSTOR jó néhány alkalommal való feltúrása után a számítógépek nyelvtanításban való használatáról, konkrétan a chat programok alkalmazásáról sikerült megírnom az esszét. Végül egészen megszerettem a témát :)

Szintén a félév feladatai közé tartozott egy prezentáció elkészítése, amelyhez ugyanúgy akadémiai jellegű "research paper"-t kellett használni, de ezúttal nem volt kikötve, hogy alkalmazott nyelvészet legyen a téma, illetve csak egy ilyen cikket kellett feldolgozni. (A megadott 5-8 percbe aligha fért volna bele több.) Én vérszemet kaptam a számítógépes témával kapcsolatban, és egy olyan cikket dolgoztam fel, amely azt a hipotézist igyekezett felderíteni, mely szerint a chatelés közben használt jellegzetes, rövidítésekkel és sajátos átírásokkal teli nyelv használata káros hatással van a fiatalok helyesírására, szókincsére, stb.

Az órák maguk az előző félévhez hasonlóan jó hangulatban teltek, és nem bántam meg, hogy ismét Frank óráját vettem fel. Attól függetlenül, hogy az órai feladatok nagy része játékos jellegű volt, mégis úgy érzem, sokat tanultam nála, és igenis nagyon jól felkészített az évfolyam ZH-ra. (Saját kútfőből, előzetes felkészítés nélkül soha nem lettem volna képes olyan szép eredményt elérni, amit így összehoztam.) Illetve gyanítom, hogy a két félévnyi tudományos íráskészségen összeszedett tapasztalatok a házi dolgozatok megírásában is sokat segítettek. Eleinte nem tudtam mégis mire jó ez a tárgy, mostanra már kibékültem vele :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^