Subscribe:

Ads 468x60px

2012. június 27., szerda

Kelet történelme 2 vizsga (BBN-KEL-202/T)

És igen, örömmel jelentem, hogy megszületett a kelet történelme érdemjegyünk is! Várnunk kellett rá ugyan, de a lényeg, hogy meglett :D

A félév során Mongólia, Tibet, Kína, Korea, India és Japán történelméről esett szó (a tematikát itt tettem közzé), értelemszerűen a vizsgán is ezeket kérték számon. Az első és talán legfontosabb a vizsgával és az anyaggal kapcsolatban az, hogy bár elmaradt egy-két óra (a mongol és koreai anyag második fele), ez a kérdésekben nem tükröződött egyáltalán, tehát a végül le nem adott időszakról is tettek fel kérdéseket. Éppen ezért a jövő nemzedékeinek figyelmébe ajánlanám a felsőbb évesek jegyzeteit, illetve a gépeskönyvet.

Az ehhez hasonló összevont tárgyak vizsgáinak javítása mindig nagy kalamajkát okoz, de most valamelyest sikerült fejleszteni a rendszeren, ugyanis minden egyes ország kérdései külön-külön lapon szerepeltek, így minden tanszék csak a saját adagját kapta meg, és nem egyetlen vizsgalapot kellett körbe-körbe küldözgetni a tanszékek között.

Ha jól rémlik, körülbelül 5-5 kérdés szerepelt az egyes országoknál, ezek mind rövidebb-hosszabb, de saját kútfőből írt válaszokat igényeltek, kivéve Indiát, ahol feleletválasztós kérdések szerepeltek. A rövidebb-hosszabb válaszok alatt azt kell például érteni, hogy néhol csak két évszám meg egy név volt a válasz, míg máshol 5-6 mondatot is érdemes volt körmölni a maximum pontért.

Bár voltak nehezebb, sőt egyenesen meghökkentő kérdések is, szerencsére - én úgy érzem - ezek erős kisebbségben voltak, és nagyrészt megmenekültünk a szőrszálhasogató, apró betűs részekre vonatkozó kérdésektől. Én személy szerint korrektnek éreztem a vizsgát, és az értékelésre sem tudok rosszat mondani, bár próbálnék is panaszkodni az ötösömmel, igaz? ^^;

Minden jó ha a vége jó, ezennel megszületett az utolsó írásbeli vizsgám eredménye is. Már csak a Tolkien órára a megajánlott jegyért beküldött fordítás értékelésére várok (legyetek szívesek, imádkozzatok a jó jegyért nekem, mert elég sok energiát beleöltem abba a 16-17 oldalba!), illetve az egy-két bejegyzéssel ezelőtt említett angol irodalom UV-t kell túlélnem, aztán szabad vagyok, mint a madár!

1 megjegyzés:

Peti írta...

Gratulálok és szorítok az utolsó jegyért! ^^

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^