Subscribe:

Ads 468x60px

2012. május 21., hétfő

Japanisztikai szakszeminárium 3. (BBN-JAP-305)

Igen, elérkezett a tantárgyleírások ideje! :D Úgyhogy neki is kezdenék, ha már egyszer vége a szorgalmi időszaknak, és amúgy is egész nap a gép előtt ülök. (Ez van, csak itt tudok tanulni :D)

A címben említett tárgyról lesz tehát szó, a hármas számú japanisztikai szakszemináriumról. Ez egy meglehetősen nagy létszámú gyakorlat lett végül, egyrészt mivel ezt a kódot előző félévben szinte senki nem vette fel közülünk, másodévesek közül (hogy miért, az már nem rémlik, de mintha valami olyasmi lett volna, hogy azt mondták, ezt nem szabad?), másrészt meg, mit szépítsük, Sági tanár úr mindenki kedvence :D Úgyhogy ez a két komponens együtt elég nagy népszerűséget hozott a tárgynak, összesen 24-en vettük föl (javarészt, de nem kizárólag másodévesek).

Nem nehéz talán kitalálni, a téma a nyelvészet volt. A félév során minden órán meghallgattunk 2-3-4 előadást egymástól, általában 20-25 perceseket. Mindenki félév elején választott egy nyelvészeti témát, és erről készített kis(?)előadást. A jegyet pedig ez, illetve a félév végéig leadandó házi dolgozat jelentette együttesen. A házi dolgozatnak 17-20.000 karakteresnek kellett lennie, illetve a MANYE szerkesztési útmutatóját kellett követni formázásnál.

Csak hogy példákkal érzékeltessem: hallottunk a félév során előadást a személyes névmásokról, a szamurájok nyelvéről, több nyelvjárásról, nyelvrokonítási elméletekről (magyar-japán, koreai-japán, stb.), a japán hangzókészlet kialakulásáról, a へ és a に partikula közti különbségekről, a szlengről, a jövevényszavakról, és még rengeteg minden másról. Voltak élvezetes és kevésbé élménydús előadások is, de ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy mennyire volt "előadás-kompatibilis" az adott téma.

Én személy szerint nagyon élveztem az órákat, bár ezt nyilván be lehet tudni a már sokszor említett vonzalmamnak a nyelvészet iránt :D Mindenesetre szerintem mindenki profitált az órából, főleg az előadásokból, hiszen nagyon sokféle témába nyertünk így betekintést, amivel valószínűleg csak érintőlegesen, vagy egyáltalán nem találkoztunk volna másképp. A házi dolgozat pedig egy kis előzetes volt a szakdolgozathoz, azt hiszem :D Bár a MANYE-féle formázásnak nem örültem különösebben, de csak azért, mert szerintem nagyon hiányos a style sheet. A másik szakszeminárium külalakja a Monumenta Nipponica stílusát kellett hogy kövesse, és az ehhez tartozó több mint 20 oldalas style sheet után nagyon elveszve éreztem magam a körülbelül 2-3 oldalas MANYE útmutatóval, gyakorlatilag több kérdést vetett fel bennem, mint amennyit megválaszolt :D De végül sikerült venni az akadályt, úgyhogy nem panaszkodom :)

Összességében nagyon élveztem az órákat, sokat tanultam belőlük, az osztályozást is teljes mértékben korrektnek tartottam, és továbbra is sajnálom erőteljesen a kis japánosokat, akiknek már nem lesz szakszemináriumuk :(

Ennyi ^^

2 megjegyzés:

brigi50c írta...

nekünk nincs semmi ezek helyett a szakszemináriumok helyett? ahogy elnézem, a nyelvképzéseken kívül szakszöveg, régi japán, leíró nyelvtan lesz, ami a nyelvhez tartozik...

Sedna írta...

Nektek ehelyett van a régi japán. Vagyis nekünk még lehet választani, hogy régi japán meg klasszikus szövegolvasás, vagy szakszemináriumok, nektek viszont opcióként csak a régi japán + klasszikus szövegolvasás szerepel a listában :S

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^