Subscribe:

Ads 468x60px

2012. február 14., kedd

Kedd

Japanisztikai szakszeminárium 3. (BBN-JAP-305), Sági Attila
A Sági Attila-féle szakszemináriummal kezdődött a nap. Egyelőre ezen az órán is csak eligazítást kaptunk, elsősorban az órák menetéről és a jegyszerzésről. Minden hallgatónak, aki felvette az órát, kell készítenie a félév során egy körülbelül 20 perces előadást egy általa választott (természetesen nyelvészeti vonatkozású) témáról, majd félév végéig ebből egy 5 oldalas házi dolgozatot is rittyenteni kell, amolyan mini-szakdogát. Még nem tudom, miről fogok előadást tartani (és főleg hogy mikor tudok időt szakítani a kutakodásra), de biztosan élvezni fogom :)

Mondattan (BBN-ANG-251), Varga László
A rövidke előadáson (csak 45 perces) sikerült megszeretnem a tanár urat. Nem titkolt problémáim voltak a mondattani bevezetővel, nem tudtam rendesen követni az előadásokat, Marosán tanár úr stílusa számomra kicsit kusza volt, és a kötelező olvasmányokkal sem tudtam sok mindent kezdeni. Mindehhez képest Varga László a méltán népszerű BESE könyvet használja (Basic English Syntax with Exercises), amit annak idején én önszorgalomból(!) olvastam, és nagyon szerettem. Az előadások menete is erre a könyvre épül, egyértelműen érezhető, hogy ugyanazt a tematikát követi a tanár úr. Ennek én nagyon örülök, mert tényleg nagyon olvasmányos és érthetően magyaráz a könyv, és ez utóbbi a tanár úrra is igaz. Ha sikerül végigverekednem magam az egész BESE-n félév végéig (az összes egyéb kötelező, beadandó és ZH mellett), akkor nem lehet gondom a vizsgával ^^

Kelet-ázsiai vallások 2. (BBN-KEL-232), sok-sok előadó
Erről az óráról nem tudok semmit mondani, két okból kifolyólag: egy részről rengeteg különféle előadó tartja az órákat a félév folyamán, így egységes véleményt nem tudok alkotni, más részről pedig nem mentem be az órára. Nem akkor volt tartva az előadás, és nem is ott, ahol az órarend szerint lennie kellett volna, nekem pedig még meg kellett találnom a TTK-n a Tolkien előadás tantermét is, így körülbelül negyed órára tudtam volna beülni a másfélből. Így ezt inkább kihagytam.

Egy huszadik századi mitológia: Tolkien (xxxxn9037/1), Füzessy Tamás
Miután sikeresen megtaláltam a tantermet (és közben elhagytam a sapkámat), kezdetét vette a nagyon élvezetes előadás :D Kaptunk élőben is egy adagot abból a "fenyegetésből", amit a tantárgy leírásánál is olvashattunk itt. Engem nem sikerült eltántorítani, még azzal sem, hogy a fordítás utáni jegymegajánlás a legnehezebb módszer a jegy szerzésére - állítólag. Miután elhangzottak az általános információk az órákkal kapcsolatban (amelyeknek nagy része a fentebb linkelt leírásban is olvasható), rögtön meg is kaptuk az első témakör előadását: Tolkien élete. Az előadás nagyon jó hangulatban telt, az előadó stílusa nagyon magával ragadó volt, nem fukarkodott a poénokkal, így nagyon élvezetes volt ez a bő másfél óra. Nem tervezem leadni a tárgyat :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^