Subscribe:

Ads 468x60px

2011. május 19., csütörtök

Írásbeli vizsga

Ezen is túl vagyunk. Büszkék lehetünk, hogy túléltük :D Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, kifejezetten nehéz volt.

Amikor három leckéből ír az ember ZH-t, tudja, milyen nyelvtani anyag aktuális, milyen kanjik aktuálisak, mire lehet számítani úgy egyáltalán. Viszont egy ilyen vizsgán, ahol két félév anyagát dobják eléd egy feladaton belül, nos... egészen más a helyzet.

Nem egy olyan feladat volt, amit csak harmadszori átnézésre fogtam fel teljesen. Szokásomhoz híven amit elsőre nem tudtam, kihagytam, és később tértem vissza rá. Jó módszernek bizonyult, mert így végül mindenhova sikerült valamit írnom - kivéve persze a kanjikat. Na oda nem lehet improvizálni.

Elkövettem azt a hibát, hogy nem kezdtem el időben az ismétlést, ezért nem értem a végére. De ez elég szegényes indok, tekintve, hogy még azokat a kanjikat sem voltam képes hibátlanul leírni, amit elvileg átismételtem. Kanji teszteken mindig jóban voltam ezekkel az írásjelekkel, mert egyszerre csak 15 darabot kell általában memorizálni, plusz a belőlük összerakott szavakat. Most viszont szembesültem azzal, hogy a rövid távú memóriát nem véletlenül hívják rövid távúnak. Egy tíz pontos feladatot le is nulláztam kapásból a vizsga elején azzal, hogy hét kanji közül egyet sem tudtam rendesen leírni.

A leendő japánosoknak mondom, hogy csúnyán hangozhat, de folyamatosan írogassátok őket. Nem elég nézegetni, mert nézegetni én is nézegettem, éppen ezért felismerni felismerem őket... de az írás egészen más. Nem rég kértem tanácsot facebook-on a nálamnál tapasztaltabbaktól kanji tanulás terén, és ott kaptam a javaslatot, hogy írogatás! Bármennyire időigényes, hosszú távon csak így maradnak meg a kanjik. Remélem alapvizsgáig sikerül összeszednem magam annyira, hogy nem égek be egy 0 pontos kanji feladattal.

Volt mondatfordítás is a feladatok között, mindkét irányban. A japánról magyarra fordítás viszonylag zökkenőmentesen ment, úgy érzem, azonban a magyarról japánra... nos, az egészen más tészta. Főleg azért, mert volt egy-két szó a mondatokban, amit nem tudtam. Így aztán kihívás mondatot fordítani! ^^;

Ezen kívül két rövidebb "fogalmazást" is kellett írni, ha kb. 5 egybefüggő mondatot lehet ennek nevezni. Az ilyesmin általában nem bukok sokat, mert amit nem tudom, hogy kell, azt nem írom le, és kész :) Remélem most sem írtam csúnyaságokat, bár az egyik feladat a műveltető igeformákra épült, amivel kissé hadilábon állok, de talán sikerült rendesen átalakítanom az igéket.

Összességében fogalmam sincs, mire számítsak. Az elkövetkezendőkben spekulációk következnek a félévi jegyemről, akit nem érdekel, nyugodtan ugorja át ezt a részt, direkt dőlt betűvel szedem, hogy mindenki tudja, mit ne olvasson el XD

A kanji tesztek elvileg a jegy 30%-át teszik ki. Ezek közül én egyet nem írtam meg, a többi pedig 18-19-20 pontos lett általában, ami még pont az ötös kategória elvileg (mínusz a hiányzó). Eddig úgy tűnik, jelesre állok. A ZH-k azonban már kevésbé fényesek... Az összesen 4 ZH-ből kettő ötös lett, egy négyes, egyet pedig még nem tudok, de kb úgy sikerült, mint ami négyes lett, szóval... tipikus négyötöd kategória. És ez a jegy 40%-a. A vizsgám pedig jóindulattal(!) is csak négyes. A szóbelin nem szerepeltem rosszul, de max pontszámot biztos nem vágnak hozzám, ez az írásbeli viszont jó sz@r lett, már elnézést :D Örülök, ha a négyest sikerül megtartani, és nem csúszok át vele hármasba. Ráadásul az írásbelin sokkal nagyobb a hangsúly, 15-85 az arány.

Mindehhez persze hozzá kell venni a jelenlegi pesszimizmusomat, a házi feladatokat, amiket ugye végül megírtam, és... nem tudom, a tanárok jóindulatát? ^^; Mindenesetre ismertek: a négyes nekem nem elég, és ha lehet javítani, biztos fogok.

Most pedig megyek tanulni, mert vizsgaidőszak. Csodás -.-"

2 megjegyzés:

Dávid írta...

Ez valóban egy gyönyörű bejegyzés lett :D Csak nem jön át a totális megsemmisül hangulata, ami körbelengte az egészet, amikor kijöttünk XD Vagy a második csoport könnyebben viselte? :D

Sedna írta...

Hát, olyan fejjel jöttetek ki, és olyan dolgokat mondtatok, hogy én már speciel mindent könnyűnek éreztem, mert olyan borzalmakra számítottam XD Ettől függetlenül ugye nem sikerült valami fényesen. Mi sem vigyorogva vonultunk ki utána, és többen kilátásba helyezték az este során bekövetkező alkoholfogyasztást, de azért túléltük :D

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^