Subscribe:

Ads 468x60px

2011. április 4., hétfő

Második ZH

Nos, ez a ZH sem volt könnyebb - számomra - mint az előző, de legalább sok-sok tanulsággal szolgált. Ezek egyike, hogy az olvasás-írás órákra igenis illene bejárnom, ugyanis egyre több problémát okoznak a mondatfordítások a ZH-ban. Valamint nem szabad elmismásolnom a nyelvtan tanulását sem. Valahogy mindig a szavak és a kanjik magolása kerül előtérbe nálam a készülésnél, és jókorákat koppanok, amikor nem tudom pontosan, az egyes nyelvtani anyagok hogyan is működnek. Mindent értek és tökéletesen világos, ahogy a kis összefoglalóimat olvasom, de ha magamtól kell írnom egy mondatot, gyakran elbizonytalanodom: ide most rövid forma, vagy te-forma, rövid formánál vajon kell-e da/na stb... Szóval valószínű példamondatok írogatásával igyekszem majd memorizálni a nyelvtant. És persze a szavak tanulásával kapcsolatban is szorgalmasabbnak kell lennem, nem ZH előtti utolsó napra kéne hagyni mind a három lecke szókincsét. A kanjikat illetően tervezem már egy ideje a Genki II-höz is kártyák készítését, de valahogy sosem jutok el odáig, hogy nekiálljak.

Körülbelül a derekán vagyunk a félévnek, és én sajnos nagyon elengedtem magam az utóbbi időben. Az angol kötelezőkkel is leálltam kissé, az esszék olvasása sem megy gyorsan - meg is kellett hosszabbítanom a kölcsönzést -, a mondattan handoutokkal sem törődtem az utóbbi időben, és úgy egyáltalán, a jegyzetgépeléssel is igen el vagyok maradva - pedig a japán kultúra és társadalmat nem csak magamnak gépelem!

Saját magam seggbebillentéseként ismét megjegyezném, hogy ezúttal - tőlem kissé szokatlan módon - felajánlottam a szaktársaimnak, hogy akinek szüksége van rá, annak elküldöm az órai jegyzeteimet japán kultúra és társadalomból. No de ha már van pofám ilyenekkel nagyzolni és terjeszteni a ki tudja mennyire pontos jegyzeteimet, akkor összekaphatnám magam, mert emlékeim szerint legalább három órával le vagyok maradva, és holnap jön a következő előadás! Noémi, tessék összeszedni magad!

Holnap reggel 8-tól 9-ig amerikai kultúra ZH-t fogok írni, itthon, előreláthatóan pizsamában, bolyhos lila papucsban, kávét szürcsölgetve és kócosan. Érdekes élmény lesz :) A legutóbbi helyzetjelentésem óta kiderült, hogy bár az órán a "Moodle" név hangzott el, mint a ZH kezelőfelülete, valójában a felmérésre az E-Learning felületén kerül sor. Már most fent van a teszt, csak még nem elérhető. Ha valaki nekiáll, attól a pillanattól kezdve 30 perc áll rendelkezésre a 20 kérdés megválaszolására. Ezzel kapcsolatban mindössze egy megjegyzésem van: ha a netem akkor kezd el szarakodni, amikor ZH-t írok, akkor ölni fogok. Bemegyek a UPC-hez és követelem a jövő félévi ösztöndíjam kiegészítését. Vagy nem tudom.

Most pedig - ha már ennyit vernyogtam arról, milyen fene lusta vagyok - megpróbálom kiválasztani a tantárgyak közül, mire is készüljek konkrétan. Gépeljek, vagy jegyzeteljek, esetleg olvassak... a bőség zavara.

Majd jelentkezem!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^