Subscribe:

Ads 468x60px

2010. augusztus 21., szombat

Uchikawa sensei blogja

Rápillantottam imént a kurzusfórumra, és szembesültem a ténnyel, hogy Uchikawa senseinek saját blogja van, ahol információkkal látja el a népet, elsősorban az olyanokat, mint én, csak felsőbb éveseket x) Már kezdtem reménykedni, hogy találok valami útmutatást, de a lufim hamar kipukkant, amikor megláttam, hogy a blog teljes egészében japánul íródott ^^;

Az órarend szerencsére magyarul került fel, azonban őszintén be kell vallanom, nemes egyszerűséggel semmit nem értek belőle XD Színek, kódok, nevek, számok, sorok, oszlopok... addig jutottam el, hogy nekem valószínűleg az {1. éves} oszlopokat kell figyelemmel kísérnem. Azok közül is azokat, amelyeknél a szereplő név Uchikawa. De hogy ezen túl mit kezdjek a bejelölt órákkal, arra nem sikerült rájönnöm :D

A kiszemelt órák száma (amelyek az első éves és az Uchikawa metszetébe tartoznak) ugyanis négy. Ami számomra teljesen követhetetlen XD Ugyanis elvileg három óránk van...? Mármint három gyakorlat. Akárhogy is van, az órák időpontja a lehető legelkeserítőbb :S Vagy hétfőn délelőtt lesz gyakorlat, ami kiüti három(!) alap bölcsész előadásomat, vagy pénteken, ami az egyetlen angol minoros előadásomat. ... Bajban leszek úgy érzem ^^; Úgyhogy jelenleg reménykedem, hogy félreértelmeztem az órarendet, és valójában szerdán - az eddigi egyetlen üres napomon) lesz megtartva délelőtt mind a három gyakorlat :D - Erre vajmi kevés az esély... na de reménykedni csak szabad? :D Az ETR-en egyébként továbbra sem szerepel a gyakorlatok időpontja és helyszíne, gondolom ez majd szeptemberben változik meg :)

Más: Hozzájutottam (khm a módszer legyen az én titkom) a Genki könyvekhez, köztük egy "Remembering the kana" címűhöz, amely a hiraganák és a katakanák megtanulását egy igen furcsa módszerrel próbálja megkönnyíteni :D Kicsit hasonlít arra, ahogy én kötöttem össze a hiraganákat tárgyakkal, de inkább személyekkel tanulás közben, csak sokkal morbidabb XD Szóval a hiragana leckéken végig mentem, elolvastam a - nem tudom eléggé hangsúlyozni mennyire meghökkentő XD - képzettársításos módszereket, majd nyugtáztam, hogy jól jártam a saját módszeremmel. A katakanák megtanulásához viszont igénybe szándékozom venni a további leckéket, egyelőre nem találkoztam hasonlóan elvont asszociációkkal, mint a hiraganák esetében, inkább azokhoz hasonlítja, azok leegyszerűsített, nyomtatott verziójaként mutatja be őket. Ez szimpatikusabb :D

Szóval már a katakanáknál tartok. És imádkozom egy óraütközések és átfedések nélküli órarendért. Legalább első évben, amikor még nem jöttem bele a dologba... na, légy szi'...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^