Subscribe:

Ads 468x60px

2010. április 16., péntek

Matematika és magyar érettségi - még mindig próbálkozom

Hát, mi tagadás, egyre közeledik az érettségi réme, én pedig hajlamos vagyok a tanulást nem igénylő tantárgyakra, és az azokra való gyakorlásra koncentrálni (ld.: magyar és matek).

Tegnap írtam egy magyar érettségit - azaz megcsináltam a szövegértés részét - és mit ne mondjak, igencsak elégedetlen vagyok az eredményeimmel O.o Mindössze 82%-ot sikerült összekaparnom, ami úgy érzem, egy annyira humán beállítottságú embertől, mint én, röhejesen kevés... főleg egy olyan humán beállítottságú embertől, aki japán szakra igyekszik. A feladatokat megoldásuk közben nem éreztem nehéznek, és mégis sok helyen hibáztam... Valójában egy magyar érettségi javításakor szerintem rengeteg múlik a javító tanáron... megpróbáltam viszonylag következetesen pontozni, bár lehet, hogy itt-ott túl szőrös szívű voltam. Hajlamos vagyok rá :D

Szóval az alapvető problémám a magyar érettségivel, hogy az olyan kérdéseknél, amire értelmes magyar mondattal kell válaszolni, a megoldókulcs igen konkrétan meghatározza, minek is kéne benne lennie abban a mondatban... én pedig jó párszor nem azt, hanem valami mást, de szintén értelmeset írtam. Ilyen esetekben nem igazán tudom, mit tenne egy javító tanár XD Szóval nem fogadtam el a válaszokat. De persze voltak figyelmetlenségi hibáim is.

Viszont pont most fejeztem be egy matek érettségit, ami 89%-os lett, és ezzel lassan megközelíti a magamnak felállított mércét - ami konkrétan annyi, hogy minden létező érettségim 90% fölött sikerüljön. (Eddig jól megy :D)

Hogy kiköszörüljem a magyar csorbát, megyek, és írok még egy szövegértést. Hátha ma jó napom van :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^