Subscribe:

Ads 468x60px

2012. július 18., szerda

Fontos adatok változtatása

Na, ez megint nem egy japános információktól hemzsegő bejegyzés lesz, előre is elnézést érte :D És igyekszem a tantárgyleírásokkal is haladni, talán már kilábaltam az egész-nap-semmit-sem-akarok-csinálni fázisomból, ami az utolsó vizsgát követte :D

Ezúttal arról szeretnék írni egy kicsit, mitévő legyen az ember, ha bizonyos adatai megváltoznak - mert erről bizony értesíteni kell az egyetemet, gondolom nem kérdéses, miért. Az ETR-ben az Adatok menü Személyes adatok menüpontjára kattintva láthatjuk, melyek azok az információk, amelyek megváltozása esetén valamilyen módon feltétlenül fel kell vennünk a kapcsolatot az egyetemmel.

A legkönnyebb dolga akkor van az embernek, ha olyan adatai változnak, amelyeket az ETR-ben pár kattintással és az új információk bepötyögésével meg tud újítani. Ilyen a mobiltelefonszám, az e-mail cím, a levelezési cím és a bankszámlaszám is - tehát az olyan adatok, amik viszonylag gyakran és könnyen változnak. Én például kétszer is váltottam már albérletet budapesti tartózkodásom során, így a levelezési címemet kétszer is megváltoztattam. Bankszámlámat az első félév közben hoztam létre, addig a páromé szerepelt az adataim között. De ha valaki új telefont vesz (új szerződéssel, új számmal), ezt is könnyen orvosolhatja. Mindössze annyi a teendő, hogy az Adatok menü Szem. adategyeztetés menüpontjára kattintva átírja ezeket a rubrikákat. (Ezt egyébként minden félév elején kötelességünk elvégezni a regisztrációkor, gondolom feltűnt :D)

Egy fokkal bonyolultabb, de még mindig kényelmes helyzetben van az, aki a Q-tér segítségével megváltoztatható adatait akarja "lecserélni", ilyenek a név, születési név, születési hely, születési idő, állampolgárság, édesanya születési neve, nem, személyi igazolvány száma, állandó lakcím, adóazonosító jel, TAJ szám, útlevélszám és a tartózkodási engedély adatai. Ezek azért már érezhetően ritkábban cserélődnek az ember életében (a születési nevet például csak úgy tudom elképzelni, ha hibásan kerül be az adatbázisba, és javítani kell). Én mégis ilyen helyzetbe kerültem ma - innen is jött az ihlet a bejegyzéshez :D

A Q-téren tehát az ETR-es belépőadatainkkal be kell jelentkeznünk, majd az Elektronikus ügyintézés menü Adategyeztetés menüpontjában ki kell választanunk, milyen adato(ko)n szeretnénk változtatni, illetve erről "bizonyítékot" is kell szolgáltatnunk. Nekem például lejárt a személyi igazolványom, újat igényeltem, amiért ma battyogtam el az okmányirodába, és bizony meghökkenve tapasztaltam, hogy új azonosító kódot kaptam. (Nem tudom miért, de azt hittem, hogy mivel továbbra is én vagyok én, a régi igazolvány pedig már érvénytelen, ugyanezzel a szám- és betűkombinációval állítják majd ki az új kártyát. Tévedtem :D) Visszatérve a bizonyítékszolgáltatásra: fel kell töltenünk egy scannelt verzióját a változást igazoló okmánynak. (Hogy pontosan melyik adatnál mit, azt itt megtaláljátok.)

Egyedül a nyelvvizsga- és végzettségi adatokról nem szól a fáma sem ETR-ben, sem a Q-téren, és bár ezt még sosem kellett változtatnom (majd kell...), feltételezem, hogy ez az ügy már személyes intézkedést igényel. (Hogy Questurán-e vagy TO-n, az jó kérdés.) A többi azonosító (TAJ, hallgatói és adó-) amennyire tudom nem változik az ember élete során, még ha el is hagyja/ellopják a papírját róla.

Ennyi lettem volna, és ígérem, mostantól megemberelem magam, és tartalmasabb bejegyzéseket is igyekszem majd produkálni :) (Elsősorban tantárgyleírásokat, mert azokkal jól le vagyok maradva, de másról is igyekszem majd pötyögni :D)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^