Subscribe:

Ads 468x60px

2012. március 7., szerda

Tudományos íráskészség évfolyam ZH

Minden angol főszakos és minoros hallgatónak át kell esnie ezen, abban a félévben, amikor felveszi a BBN-ANG-108 tárgyat, azaz az Academic Skills 2 nevezetűt. Ezt a ZH-t az egész évfolyam egyszerre írja, bevált szokás szerint március elején. Az eredmény 50%-ban számít bele a Tudományos íráskészség jegybe, azaz ha valaki egyest kap, az sem jelent bukást.

A ZH-n kettő darab feladatot kell megoldanunk, és a Tudományos íráskészség 1 (azaz az előző félévi tárgy) jobb esetben nagyrészt ezeknek a gyakorlására volt kiélezve. Az egyik feladat egy ún. "guided summary" írása, ami annyit tesz, hogy egy körülbelül 700 szavas szövegből ki kell mazsolázni megadott dolgokat, és azokat - átfogalmazva, saját szavakkal - 130 szóban kell összefoglalni. A másik feladat egy "argumentative paragraph" írása, azaz egy megadott téma ellen vagy mellett kell érvelni 130-150 szó terjedelemben.

Az irományoknak értelemszerűen akadémiai nyelvezetben kell íródniuk, valamint fontos a topic sentence és a concluding sentence jelenléte is. Mindebből kifolyólag a helyesírási, központozási hibákat is szigorúan veszik, így egy elég komoly szintet kell megütnie az egyszeri hallgatónak az ötöshöz. Hiszen nem elég, ha a feladat tartalmi részét sikeresen elvégzi az illető, azaz megtalálja a vonatkozó részeket a szövegben, illetőleg komoly, épkézláb érveket gyűjt. Mindezt megfelelő formában és megfelelő terjedelemben kell leírni, ami nem kis feladat.

Konkrétan a mai ZH-ra rátérve az első feladat, azaz az összefoglaló szöveg írása elég komoly gondokat okozott nekem. Gyakorlatok alkalmával számomra a legnagyobb gondot mindig az átfogalmazás jelentette, azaz a szinonimák keresése, fogalmak körülírása, stb. Most viszont konkrétan a kimazsolázandó pontokat sem találtam meg, legalábbis egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy jókat írtam bele a szövegbe. Egyébként a 700 szavas kis szösszenetünk az egyetemi tanulásról szólt, és ennek a sajátosságait kellett leírni.

Az érvelő szövegnek arról kellett szólnia, ellenezzük-e avagy támogatjuk azt, hogy minden egyetemi előadást látogatáskötelessé tegyenek. Első gondolatom az volt, hogy könnyebb amellett érvelni, hogy tegyék őket azzá (még ha a szívem mélyén nem is így gondolom), de az érvek gyűjtögetése közben rájöttem, hogy bizony komoly gondjaim lesznek, így érdemes lenne a másik oldalt választani. Végül jó egyetemista módjára a dolog ellen érveltem, de sajnos nem érzem úgy, hogy különösen stabilak és megalapozottak lettek volna az érveim...

Összességében meglepett maga a vizsga, mert könnyebbre számítottam. Nekem úgy tűnt, hogy az eddig gyakorolt feladatok mind könnyebbek voltak, mint ez. No meg persze az idővel is végig hadilábon álltam, mert nagyon szöszölős vagyok, és apróságokon is hosszú percekig tudok agyalni. Folyamatosan figyeltem az időre, nehogy túl sokat pepecseljek bármivel is, de még ilyen feszített tempó mellett is alig tudtam befejezni a feladatokat.

Eredményekre még jó pár napig (hétig?) nem számítok, elvégre több száz ember fogalmazásairól van szó, még ha több tanár is javítja együttes erővel.

2 megjegyzés:

lex írta...

Majd kíváncsi leszek az eredményedre :)

Sedna írta...

Akkor már ketten vagyunk :D

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^