Subscribe:

Ads 468x60px

2012. január 20., péntek

Japán történelem vizsga

A négy vizsgám közül a második volt a japán történelem. A jegyzetelési stílusom ez alkalommal hatalmas segítség volt, nem tudom mihez kezdtem volna a hagyományos, jegyzet-stílusú jegyzetekkel :D Én mindig egész mondatokban, összefüggően jegyzetelek, viszonylag gyorsan és sokat, úgyhogy ezzel nem volt gond.

Elméletileg a vizsga teljesíthető volt a három kötelező olvasmány valamelyikének elolvasásával, de - ahogyan ezt előre sejteni lehetett - azért a dolog nem egészen így működött. A legbiztosabb módszer az órai anyag megtanulása, magyarul jegyzetek! Amit a tanár úr nem említett, olyat nem is kérdezett, viszont nem tartom valószínűnek, hogy bármelyik könyvben benne volt mindaz, amit tudni kellett a vizsgára. Szóval jegyzetek, emberek.

A kérdések viszonylag rövid válaszokat igényeltek, 3 sornál többet sehova sem írtam. Ami gondot jelentett számomra, az a hihetetlen mennyiségű évszám, és főleg név megtanulása volt. A japánok hajlamosak ugyanolyan szavakkal, szócskákkal kezdődő neveket adni a gyermekeiknek, mint amilyen a saját nevük... ezzel nagyon megnehezítve az egyszeri történelmet tanuló hallgató dolgát. A másik nehézséget az okozta, hogy ne folyamatok egymásutánjaként lássam az eseményeket. Ha valaki azt mondja nekem, Nara-kor, elkezdem magamban pörgetni az eseményeket, és nagy eséllyel végig mondom, mi történt akkoriban, de ha rákérdeznek egy háborúra, és hogy akkor ki mit csinált... valószínűleg bepánikolok, és hirtelen még évszázadra sem tudom elhelyezni a dolgot :D

Attól tartottam, hogy apró összefüggésekre fognak rákérdezni a vizsgában, ezért elvesztem néha tanulás közben olyan apróságokban, hogy például milyen bagatell ügyecskére hivatkozva robbantották ki végül az Ónin-háborút, de hogy akkor ki volt a sógun, arra már nem tudtam válaszolni - pedig ha jól emlékszem ez szerepelt a vizsgakérdések között :D Úgy érzem, nem volt szőrszálhasogató a vizsga, nem igazán szerepelt olyan kérdés, ami valami nagyon apró és jelentéktelen részletre kérdezett volna rá.

Az osztályzással kapcsolatban nem merek semmit mondani, ugyanis olyan is volt, aki sokkal rosszabbat, és olyan is, aki sokkal jobb jegyet kapott annál, mint amire számított. Meglepetések tehát bárkit érhetnek, erre érdemes felkészülni :)

1 megjegyzés:

Bonnie Wheatbloom írta...

Szia!
Nemrég nyitottam egy blogot. Feltettem az első fejezetet. Ha van kedved olvasd el és komizz. Köszi. :D Kíváncsi vagyok a véleményedre. :D Ha tetszik, kövesd nyomon a történetet. :D
www.bonniew-halhatatlannakszulettem.blogspot.com
Puszszii
Bonnie

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^