Subscribe:

Ads 468x60px

2011. december 17., szombat

WiFi az ELTE BTK-n

Ezzel kapcsolatban e-mailt ugyan még nem kaptam, de az utóbbi időben szembesültem vele, hogy elég sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan lehet azonosítót és jelszót "szerezni" az ELTE BTK majdnem (reklámfogás-jellegű költői túlzással) egész területén fogható, kreatív módon "ELTE" névre hallgató WiFi-hez. Alternatív megoldásként persze lehet csatlakozni az "ELTE-Guest" hálózathoz is, de erről csak pár fontos, ügyintézéshez kapcsolódó oldalt tudunk betölteni. (Magyarul Facebook, Twitter, e-mail olvasgatás kizárt.)

Az ELTE hálózathoz való csatlakozáshoz egy azonosítóra és egy jelszóra is szükség van, ezért fontos, hogy akármilyen kütyüről próbáljunk is meg csatlakozni, valahogy érjük el, hogy a kis elektromos csoda megkérdezze ezt a két adatot, más esetben le kell nyomni a torkán. (Értem ez alatt, hogy opcióknál, beállításoknál, stb. meg kell adni manuálisan mindkét adatot.) Nincs tehát egyetlen univerzális belépőkód, amit minden szerencsés gólyának egy szertartásos beavatás keretein belül elárulnak; mindenkinek saját felhasználói adatai vannak.

Akinek van eltés e-mail címe (akármicsoda@caesar.elte.hu), az talán emlékszik rá: regisztrációkor a név és jelszó megadásakor ki lehetett pipálni egy kis dobozkát, miszerint IIG azonosítót is igénylünk-e avagy sem. Nos, ez az IIG azonosító volna az, amire szükség van a WiFi-hez, így aki kipipálta, mert miért is ne (én ezt tettem, bár akkor még nem tudtam, milyen előnyöm származik majd belőle), az könnyű helyzetben van, hiszen csak az ELTE Webmail-es adatait kell megadnia a csatlakozáshoz.

Akinek nincs ilyen e-mail címe, annak igényelnie kell ezt az ún. IIG azonosítót, méghozzá itt. Az oldalon szereplő instrukciók azt hiszem egyértelműek, ezért nem is vesztegetnék több pixelt a problémára :) Remélem tudtam segíteni, és azért célközönsége is van ennek a posztnak :D Nemsoká jelentkezem majd tantárgyas és érdemjegyes bejegyzésekkel is ^^

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^