Subscribe:

Ads 468x60px

2011. május 24., kedd

Hangtan vizsga (BBN-ANG-141)

És igen, túléltem! Megmondom őszintén, nem tudom miért raktam ilyen koránra ezt a vizsgát, mert nagyon idő szűkében voltam és igen megszenvedtem vele, míg annyit sikerült a fejembe tömni az anyagból, hogy reggel ne kapjak pánikrohamot indulás előtt. Szóval elcseszerintettem a vizsgabeosztásomat, az biztos. (Úgy rémlik, az első vizsgaidőpontok meghirdetésénél még a "minél korábban essünk túl rajta" elvet vallottam, és csak később jöttem rá, hogy ezt ennyi vizsgával nem lehet... azt hiszem a hangtan az első meghirdetettek között volt.)

Szigetvárit hajlamos vagyok ugyanabba a kategóriába sorolni, mint Nádasdyt (ami valljuk be, tőlem egészen nagy dicséret :D), több okból is. Egyrészt anglisztika + nyelvészet mindkettejüknél megvan :D De ez azért még önmagában kevés. Viszont mindketten jól bevált vizsgáztatási módszerrel dolgoznak, pikk-pakk lerendezik a vizsgát is, a javítást is, az órák is olajozott gépezetként működnek. Meg persze a két tantárgy vizsgája igencsak hasonlít :D

A bevezetés a hangtanba (igen, hazudtam a blogbejegyzés címében, ez még csak "intro") vizsga 53 feleletválasztós kérdésből állt, minden kérdésnél négy lehetséges válasszal, amelyek közül csak egy volt a helyes. Nem nehéz megmondani, milyen jellegű kérdések várhatók, ugyanis az órán levetített és neten is megtalálható diavetítések nagy részében vannak mintakérdések. Mint Nádasdy tantárgyánál, itt is sokat számít, ha van az egyszeri hallgató birtokában előző évek alatt íratott vizsgalap, mert - szerencsére - sok a visszatérő, vagy nagyon hasonló kérdés.

Ami egy kicsit meglepett, az az volt, hogy a táskákat a Gólyavár A teremben előre kellett vinni a pódiumra, ülni pedig csak oda lehetett, amelyik asztalka már eleve le volt nyitva. Kíváncsi lennék, ezt minden alkalommal megcsinálja-e, mert most könnyű dolga volt, harmincegy-két embernek én is lehajtogatok pár asztalt, de mi lesz, amikor 108-an írnak? (Az első vizsgaidőpont érthető módon nem volt népszerű, úgyhogy jó kevesen voltunk.) És hova raknak majd 108 táskát? XD

A vizsga eredményei közzé lesznek téve a SEAS honlapon, aki viszont nem akarja, hogy a többiek is lássák a pontjait, az megadhat egy jelszót a megoldólapon, így csak ő láthatja majd az eredményét. Állítólag vagy még ma este, vagy holnap felkerülnek az eredmények. Imádom! Nem kell azon görcsölnöm hetekig, hogy hányast kaptam XD (A szóbeli vizsgák EGYETLEN létező előnye az, hogy rögtön a képedbe vágják, hogy produkáltál. De ez más téma.) (Régebben úgy tudom, jelszó helyett jeligét lehetett megadni. Szerintem az viccesebb volt XD Viszont nem túl célravezető. Ha 30-ból 1 választ jeligét EHA kód helyett, simán tudni lehet ki az.)

A diavetítések végignézegetése biztos hogy nem elég a jó jegyhez, mert azért rendesen belekérdez az anyag javába minden kérdés. Tárgyszerű, beseggelős tudás is kell hozzá, nem is kevés. Nem mondhatnám, hogy könnyű vizsga volt, mert nem volt az :D De megfelelő mennyiségű szorgalommal és tanulással könnyen vehető az akadály. (Meg persze kell, hogy legyen annyi esze az egyszeri vizsgázónak, hogy nem rakja be két másik vizsga közé -.-" Bár mentségemre legyen mondva, igazából e mellé nőt még kettő vizsgám randomban, nem én raktam be önszántamból kettő közé harmadiknak.)

Szóval mindenki igyekezzen beszerezni minél több előző évek alatt íratott dolgozatot, plusz azt a kellemes kis trapézt úgy ahogy van magolja be (aki nem tudja, miről van szó, elnézést), meg az összes ehhez hasonló tárgyszerű szabályt, stb. Nem kevés, az tény. Nem is tudom igazából nekem hogy sikerült ^^; Volt pár amit csak hasra csapós módszerrel oldottam meg. De fel a fejjel, mert a feleletválasztós vizsgáknál mindig van esély! :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^