Subscribe:

Ads 468x60px

2011. május 28., szombat

47 megyét másfél óra alatt

Ebben a bejegyzésben két hihetetlenül hasznos linket szeretnék megosztani mindenkivel, valamint leírni, én micsoda parádés eredményeket értem el velük :D Szabina-san, amennyiben úgy érzed, nem szeretnéd megosztani a többiekkel a linkeket, szólj, és törlöm őket ^^

Közeledik a keddi japán kultúra és társadalom vizsga, a félév első óráján pedig rögtön a 47 megyét és központjaikat írtuk le, valamint egyéb földrajzi és éghajlati tudnivalók hangzottak el. Bár az egész lecke megjegyzésében nem segít a következő módszer, a megyék megtanulásában és vaktérképen való elhelyezésében biztosan. A többi pedig ehhez képest gyerekjáték :D

Íme az első link: Prefectures of Japan

Akit érdekel, íme egy kis tájékoztatás arról, én mennyi idő alatt jutottam el a tökéletes null tudásról (nem viccelek, Tokióról sem tudtam megmondani az elején, hol van), a 100%-ig. 54 perc alatt :P

2200 CET
  1. kör: 32%
  2. kör: 42%
  3. kör: 40%
  4. kör: 47%
  5. kör: 55%
  6. kör: 64%
  7. kör: 78%
  8. kör: 82%
  9. kör: 90%
  10. kör: 94%
  11. kör: 100%
2254 CET
Ekkor aludtam egyet a dologra, legfőképp azért, mert a rövidtávú memóriám ugyan jól szuperál, egy éjszaka alatt hajlamos vagyok rengeteg dolgot elfelejteni... De legnagyobb örömömre ahogy ma reggel(?) felkeltem és leültem a gép elé, ismét könnyedén produkáltam a 100%-ot :D És tovább is léptem a nehezebb játékra, ahol már nekünk kell beírogatni, melyik megyét hogy hívják.

Sajnos a játék nem kéri konkrétan egyik vagy másik megyét, hanem csak annyit, hogy sorold fel az összeset, és ő majd bejelöli, éppen melyiket írtad be. Éppen ezért javaslom, hogy mindig nézzünk ki magunknak egyet, és annak próbáljuk beírni a nevét. (Én szisztematikusan haladtam szigetről szigetre, néha kelet-nyugati, néha fordított irányban.)

Íme a link: Can you name the prefectures of Japan?

Az előző játék 100%-osra fejlesztése után csak egy-két olyan megye volt, aminek nem tudtam a nevét, így itt már igen gyorsan ment a tanulási folyamat:

1045 CET
  1. kör: 40/47
  2. kör: 46/47
  3. kör: 47/47
1118 CET
Ha mindebből az időből elvesszük a facebookozással, teacukrozással és -ivással, valamint egyéb létfenntartó folyamatokkal töltött időt, szerintem bő egy óra alatt sikerült memorizálnom a megyéket. Ezzel túl is vagyok a nehezén, úgy érzem :D A központok egy-két kivételtől eltekintve ugyanis egyeznek a megyenévvel, a többi leckében pedig csak elvétve található nehezen megjegyezhető adat (például már előre nem kedvelem az ünnepeket és a császári családfát).

Mindenkinek sok sikert!

És hatalmas köszönet Szabina-sannak, amiért megosztotta velem ezt a két igen-nagyon-hihetetlen-mértékben-szuper-hasznos linket.

4 megjegyzés:

Nana írta...

Nagyon ügyi vagy, hallod :D nekem fél óra után is még mindig csak 42%....

Sedna írta...

A rövid távú memóriám teszi :) Két hét múlva kérdez majd meg, egyet se fogok tudni belőlük x)

Kitartás! ^^

Oh to Be a Muse írta...

so sorry your blogger followers widget is not showing up--hopefully it will come back this weekend!

Sedna írta...

Thank you for the comment :) I hope, too, for every blogger's sake... :S

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^