Subscribe:

Ads 468x60px

2011. február 7., hétfő

Látogatás a Japán Alapítványnál

Tekintettel arra, hogy a házi feladat megkívánja, ma a párommal elmentünk és beiratkoztunk a Japán Alapítvány könyvtárába. Maga az Alapítvány nem egy épület, hanem egy irodaházban lévő épületrész. Az irodaház az Aradi utca 8-10 szám alatt található. (Oktogontól egy utca a Teréz körúton felfelé, azaz a növekvő házszámok irányába.) Az épületbe belépve egy segítőkész recepciós/portás/nem tudom milyen beosztású úriember készségesen felirányított minket a második emeletre, ahol balra fordulva elénk is tárult az Alapítvány székhelye. (Note: az ajtón ugyan csak gomb van, nem kilincs, ettől függetlenül kívülről is nyitható.)

A beiratkozáshoz mindössze egy-két személyes adat kellett, úgy mind név, lakcím, levelezési cím, telefonszámok, e-mail cím és egy igazolványnak (útlevélnek, személyi igazolványnak vagy diákigazolványnak) a száma. (Személyi igazolvány esetében lejártának ideje is.) Anyagi vonzata nincs a dolognak, sőt még annak sincs, ha valaki késve visz vissza egy könyvet, a büntetés pusztán annyi, hogy a késés mértékével megegyező időintervallumban nem kölcsönözhet ki az ember újabb könyvet (pl. egy hét késés - egy hétig nincs újabb kölcsönzés).

Maga a könyvtár nem túl nagy alapterületű, de engem így elsőre nagyon megriasztott :D Ennek pedig legfőbb oka az volt, hogy alig láttam latin betűt. Eleve megilletődtem volna a könyvtár láttán, de most így vizsgaidőszak végére nemcsak a japán tudás szállt el a fejemből nyomtalanul, hanem a japán karakterek látványa is egészen "újszerűen" hatott, főleg ilyen mennyiségben XD De azért túléltem, és még két könyvet is kikölcsönöztem. Ezek közül az egyik egy barátságos, hiraganákkal írt mesekönyv, a másik pedig egy angol nyelvű novellagyűjtemény lehet, vagy valami hasonló, ha jól értelmeztem a leírást, egy japán írót szándékozik bemutatni néhány rövid művén keresztül.

A házi feladatomat azonban egy olyan könyvről fogom írni, amelyet láttam ugyan a könyvtárban, de nem kölcsönözhető, nekem azonban megvan itthon, és már ki is olvastam elég rég - ezért nem kell időt áldoznom a könyvbújásra :)

Összességében úgy érzem visszatérő vendég leszek a kis könyvtárban, főleg ha már több kanjit el tudok olvasni, egyelőre ugyanis esélyem sincs a kicsit is komolyabb könyvek megértésére. De ami késik, nem múlik! Mellesleg találkoztam az annyira hajtott Reischauer könyvvel is, de - mint az általam legérdekesebbnek tartott magyar nyelvű könyvek 99%-a, úgy ez is - a nem kölcsönözhető kategóriába tartozik.

A könyvekkel kapcsolatban valószínűleg majd írok egy-egy bejegyzést, amint elolvastam őket :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Minden hozzászólást örömmel fogadok ^^